/Files/images/ман4.jpg


Організація науково-дослідницької роботи з учнями закладів освіти м.
Новограда-Волинського 2016- 2017 н.р.
У Новограді-Волинському в процесі навчання учні закладів загальної середньої освіти під керівництвом вчителів-предметників проводять певну науково-дослідницьку роботу, яку потім представляють у рамках предметних тижнів, круглих столів, виступають на конференціях, захищають під час конкурсів-захистів.

Однією з форм роботи з творчо обдарованою молоддю є Мала академія наук України. МАН - це структурна складова системи освіти, яка сприяє виявленню здібностей, обдарувань, і самовизначенню та реалізації учнів шляхом залучення їх до пошукової, експериментальної, дослідницької роботи в різних галузях науки і техніки. Педагогічний процес у МАН має певні особливості, які відрізняють його від звичайних уроків у школі. І, перш за все, це те, що плани й програми секцій, на відміну від стабільних навчальних програм, охоплюють такі галузі знань і практичної діяльності, які виходять за межі уроку, враховуючи індивідуальні інтереси та творчий потенціал конкретних дітей.

Міський етап Всеукраїнського конкурсу-захисту учнівських науково-дослідницьких робіт проходив 26 грудня 2016 року на базі ЗОШ №7. На конкурс-захист було подано 32 заявки від закладів загальної середньої освіти міста та наукових філій. Конкурс-захист учнівських науково-дослідницьких робіт відбувся у десяти відділеннях.

Розподіл кількості робіт по закладах (міське наукове товариство) та наукових філіях:

№ п/п Заклад освіти Кількість робіт у заявці Кількість робіт, представлених на міський конкурс-захист МАН Кількість робіт, рекомендованих до обласного конкурсу
1. НВК (філія «Олімпія») 3 1 3
2. ЗОШ №2 1 1 1
3. ЗОШ №3 0 0 0
4. СШ №4 8 8 5
5. ЗОШ №5 1 1 1
6. ЗОШ №6 1 1 0
7. ЗОШ №7 3 3 1
8. ЗОШ №8 1 1 0
9. ЗОШ №9 3 3 0
10. ЗОШ №10 2 2 1
11. Колегіум (філія «ASTRA») 9 2 9
12. Всього 32 23 21
У рамках підготовки до конкурсу-захисту та з метою його якісної організації інформаційно-методичним центром управління освіти і науки проводиться така робота: § організовується участь учнів 9-11 класів у літній та осінній школах МАН на базі обласного ЦНТТУМ;

§ надається методична допомога учням та вчителям щодо вибору теми дослідження, оформлення науково-дослідницьких робіт, підготовки до захисту науково-дослідницької роботи;

§ надається допомога з пошуку наукових керівників робіт;

§ організовується участь учителів ЗЗСО, педагогічних керівників учнівських науково-дослідницьких робіт в обласних семінарах-нарадах, ініційованих обласним ЦНТТУМ;

Все це дає можливість поглибити, розширити знання конкурсантів щодо вимог до написання та захисту робіт, налагодити зв'язки із науковцями та у цілому покращити кількість і якість робіт.

У 2017 році за ініціативи управління освіти і науки міської ради на базі ЗОШ №7 вперше відбулося міське свято «День науки». Метою свята була демонстрація наукових винаходів, зацікавлення учнів закладів освіти міста, майбутніх абітурієнтів, до вступу на технічні спеціальності, фізико-математичні факультети, факультети інформаційних технологій та інженерної механіки. Адже саме такі зустрічі сприяють розкриттю талантів учнів, які отримують можливість можуть творити, рости та вдосконалюватися.

Для того, щоб учень виявив бажання займатися науково-дослідницькою роботою, у нього необхідно пробудити це бажання, сформувати дослідницьку мотивацію. З цією метою в закладах освіти проводяться заняття, спрямовані на розвиток інтелектуальних умінь. Кожне заняття покликане ставити конкретні завдання, які допоможуть школярам по-новому поглянути на власну інтелектуальну діяльність, оцінити досягнення людей, що мають великі успіхи в науці.

Діти завжди дуже серйозно й охоче працюють, пишаються тим, що хоч і маленьке, але таке важливе відкриття зробили. Вони мають перед собою приклад – як треба працювати, розуміють, що їхня праця буде використовуватись і в подальшій роботі. Головним є те, що учні вчаться ретельно проводити дослідження, оволодівають складними методами обробки результатів і переконуються: справжня наука не може бути надуманою, а результати завжди ґрунтуються на дійсно доведених фактах. Крім того, учні вчаться шукати і реферувати наукову літературу, писати звіт, захищати свої ідеї, обстоювати власну позицію, брати участь у наукових дискусіях. Вони мають можливість обмінюватися досвідом своєї роботи, виступаючи перед аудиторією. Це – шлях до створення кращих можливостей для самореалізації обдарованих дітей, формування атмосфери наукового спілкування. У майбутньому їм знадобляться набуті знання, навички пошукової, дослідницької роботи, вміння самостійно проводити експерименти, працювати з науковою літературою.

Наказ про проведення I та підготовку до ІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Житомирського територіального відділення МАН України 2017-2018 н.р.

Кiлькiсть переглядiв: 608

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.