ІІІ Всеукраїнський фестиваль педагогічних ідей

/Files/images/Безымянный.jpg

"Мій особистісно зорієнтований урок"

Новоград-Волинський: Особистість дитини у центр уваги педагогів

2013-04-22

/Files/photogallery/1013/DSC_1697___1.jpg

17-18 квітня 2013 року в місті Новограді-Волинському відбувся ІІІ Всеукраїнський фестиваль педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок».

Найкращі вчителі мають високі результати у роботі саме завдяки особистісно зорієнтованій організації навчально-виховного процесу. Саме з метою з'ясування теоретичних основ формування школяра як суб'єкта навчальної, в тому числі читацької, діяльності, узагальнення практичних напрацювань з проблеми, окреслення подальших перспектив теорії і практики особистісно зорієнтованого навчання, стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку педагогів уже втретє у Новограді-Волинському проводиться Фестиваль педагогічних ідей.

/Files/images/лист_скан.jpgВ урочистому відкритті фестивалю взяли участь та виступили з вітальними промовами заступник міського голови В.А. Костюк, начальник управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради О.В. Ільяхова, завідувачка лабораторією літературної освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук С.П. Паламар, завідувач кафедри менеджменту освіти Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат психологічний наук І.І. Бойко, співголова оргкомітету фестивалю, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук А.М. Фасоля, керівник міської групи педагогів з впровадження ОЗОНу, завідувач ІМЦ П.К.Ліневич, заступник директора з питань розвитку ООО «ВОТУМ» (м.Гродно, Білорусія) Є.С. Налимов. Своє відеозвернення до учасників фестивалю надіслала директор з науково-методичної роботи автономної некомерційної організації «Центр розвитку молоді», м.Єкатеринбург, Росія С.В. Пінженіна.

Учасників фестивалю яскравими танцювальними композиціями вітали зразковий дитячий ансамбль танцю міського колегіуму «Пролісок» (керівники Світлана та Артур Дірко) та ансамбль естрадного танцю «Шакті» загальноосвітньої школи №5 (керівник Ольга Захарова).

Участь у фестивалі взяли делегації педагогів-практиків, науковців, методистів, управлінців, керівників навчальних закладів із Одеси, Дніпропетровська, Львова, Чернівців, Сум, Полтави, Рівного, Києва, Вінниці, Запоріжжя, Тернополя, Житомира, Луганська, Чернігова, Луцька. Активну участь у фестивалі взяли педагоги усіх шкіл міста Новограда-Волинського.

Проблемна тема фестивалю: "Становлення суб'єктності учня-читача в умовах особистісно зорієнтованого навчання". Саме тому, у рамках фестивалю презентовано виставку антикварних видань творів Тараса Григоровича Шевченка та Лесі Українки місцевого краєзнавця, заслуженого лікаря України Е.О. Соломіна.

Організовано роботу виставок «Окрилені творчістю» – напрацювання учасників фестивалю (активну участь у виставці взяли педагоги Рівненської області), «ВОТУМ» – сучасні технології в освіті, «Від творчого вчителя – до творчого учня» – здобутки Новоград-Волинського колегіуму, «Сьогодення освіти Новограда-Волинського» – матеріали інформаційно-методичного центру, «Шкільний світ» – виставка-продаж методичної літератури видавництва «Шкільний світ».

Активно працював «фестивальний паркан», який поповнювався інформацією, фотоматеріалами, коментарями про враження та плани, пропозиціями, та стенд «Я в ОЗОНі».

17 квітня усі заходи відбувалися у міському колегіумі. Було проведено 8 відкритих уроків, 10 майстер-класів, організовано роботу у 7 проблемних лабораторіях, де здійснювався пошук нових ідей для розв’язання актуальних проблем особистісно зорієнтованого навчання. Про високий науково-методичний рівень фестивалю яскраво говорить те, що у його роботі взяли участь 3 доктора, 12 кандидатів педагогічних наук, 5 представників Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України.

Цікаво відбувалася «Дискусійна трибуна» - конструктивна суперечка думок, пропозицій, ідей науковців та вчителів-практиків, методистів. Під час дискусії усі присутні (понад 100 учасників), завдяки обладнанню «ВОТУМ», брали участь в електронному опитуванні з актуальних питань сучасного розвитку освіти України. Закінчився перший день роботи фестивалю вітальною вечерею «Озонівці усіх країв, єднаймося!».

18 квітня відбулися відкриті уроки на базі усіх загальноосвітніх навчальних закладів нашого міста. За технологією Боно працювала проектна майстерня «На гостини до фестивалю – шість капелюхів», де учасники фестивалю підводили підсумки, виробили пропозиції з удосконалення співпраці навчальних закладів та педагогів.

ІІІ Всеукраїнський фестиваль «Мій особистісно зорієнтований урок» проведено за підтримки благодійного фонду Литвина «Майбутнє Полісся» (голова фонду І.В. Литвин) та міської профспілкової організації працівників освіти Новограда-Волинського (голова В.І. Неук)

Медіапідтримку фестивалю здійснювали журнали «Дивослово», «Українська література в загальноосвітній школі», «Українська мова та література в школі», видавництво «Шкільний світ». Інформаційний супровід забезпечено Державною науково-педагогічною бібліотекою ім. В.О. Сухомлинського.

За роки свого існування (започатковано фестиваль в квітні 2010 року) фестиваль став справжньою школою педагогічної майстерності, передового досвіду, центром поширення кращого в педагогічній практиці. Завдяки фестивалю педагоги мають можливість задовольнити свої потреби у професійній і особистісній самореалізації, продемонструвати свої педагогічні знахідки і досягнення через різноманітні види діяльності, ознайомитися з найкращими надбаннями педагогів із різних регіонів України.

Організатори (Міністерство освіти і науки, Інститут педагогіки НАПН України, Житомирський ОІППО, управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради, інформаційно-методичний центр Новограда-Волинського) та понад 300 учасників ІІІ Всеукраїнського Фестивалю «Мій особистісно зорієнтований урок» відзначили високий рівень підготовки фестивалю, активної співпраці у всіх його заходах, цікаві креативні думки та ідеї, творчу атмосферу спілкування.

Павло ЛІНЕВИЧ, завідувач інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради

8-4141-550-72


Фото з ФЕСТИВАЛЮ

Усім небайдужим! ОЗОНівкам і ОЗОНівцям!
Хто цікавиться проблемами особистісно зорієнтованого навчання, має творчі набутки і тим, хто лише роздумує!
17-18 квітня 2013 року у м. Новограді-Волинському Житомирської області відбудеться
ІІІ Всеукраїнський фестиваль педагогічних ідей


"Мій особистісно зорієнтований урок".

Організаторами фестивалю:
Міністерство науки і освіти, молоді та спорту
Національна академія педагогічних наук
Житомирський інститут післядипломної педагогічної освіти
Управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради
Інформаційно-методичний центр міста Новограда-Волинського
http://ozonlit.org http://www.nv-imc.edukit.zt.ua/news/id/308

Проблемна тема фестивалю: "Становлення суб'єктності учня-читача в умовах особистісно зорієнтованого навчання".

Мета: з'ясування теоретичних основ формування школяра як суб'єкта навчальної, в т.ч. читацької, діяльності; узагальнення практичних напрацювань з проблеми; окреслення подальших перспектив теорії і практики особистісно зорієнтованого навчання; стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку педагогів.

Основні цілі:

- з'ясування сутності, змісту основних складників проблеми становлення школяра як суб'єкта діяльності;
- визначення перспективних методик, технологій, шляхів розв'язання проблеми;
- обмін практичним досвідом формування учня-читача;
- аналіз стану впровадження особистісно зорієнтованого навчання у практику роботи загальноосвітньої школи;
- виявлення ініціативних, творчо працюючих педагогічних працівників (учителів, науковців, управлінців, представників вищої школи і методичних служб), які вибудовують діяльність на засадах особистісно зорієнтованого навчання, готові долучитися до апробації технології ОЗОН у своїй практиці, і налагодження співпраці між ними;
- популяризація ідей особистісно зорієнтованого навчання, розширення кола його прихильників;
- підвищення педагогічної майстерності учасників фестивалю.

У програмі Фестивалю:

- презентація творчих напрацювань учасників фестивалю з питань особистісно зорієнтованого навчання;
- проведення відкритих уроків;
- презентація видавництв;
- дискусійна трибуна ("Психолого-педагогічні основи становлення особистості як суб'єкта діяльності"; "Розвиток читацького "Я" школяра як методична проблема"; "Зарубіжний досвід формування суб'єктності учнів основної і старшої школи");
- робота проблемних лабораторій:

1. Система роботи вчителя-словесника з проблеми формування суб'єктності учня-читача.
Проблемні питання (відповіді на них представлятимуться на презентації напрацювань проблемної лабораторії):
сутність системи, її складові; ефективні методи, прийоми, форми, вили робіт; алгоритм діяльності вчителя; педагогічний досвід вирішення проблеми.

2. Формування загальнонавчальних умінь учня основної школи.
Проблемні питання:

роль, види загальнонавчальних умінь;
ефективні методи, прийоми, форми, вили робіт;
алгоритм діяльності вчителя;
педагогічний досвід вирішення проблеми.

3. Оцінювання в умовах особистісно і компетентнісно зорієнтованого навчання.
Проблемні питання:

специфіка, предмет, методи, прийоми, форми оцінювання;
алгоритм діяльності вчителя;
педагогічний досвід вирішення проблеми.

4. Проектна діяльність як засіб формування самостійності учня-читача.
Проблемні питання:
сутність, види, організація проектної діяльності;;
алгоритм діяльності вчителя;
педагогічний досвід вирішення проблеми.

5. Застосування елементів дебатних технологій як засобу формування критичного мислення школярів.
Проблемні питання:
сутність дебатів, види дебатних технологій;
організація дебатів на уроці літератури;
педагогічний досвід вирішення проблеми.

6. Робота з компетентнісно зорієнтованими завданнями на уроці літератури.
Проблемні питання:
сутність, види компетентнісних завдань, їх структура;
алгоритм діяльності вчителя з підготовки і застосування КОЗ;
педагогічний досвід вирішення проблеми.

7. Формування суб'єктності учня-читача на уроках історії, іноземної мови, предметів фізико-математичного і природничого циклу.
Проблемні питання:
специфіка формування суб'єктності учня-читача на уроках історії, іноземної мови, предметів фізико-математичного і природничого циклу.
методи, прийоми, форми, види роботи, алгоритм діяльності вчителя;
педагогічний досвід вирішення проблеми.

8. Організація роботи навчального закладу і методичних служб із забезпечення формування школяра як суб'єкта діяльності.
Проблемні питання:
алгоритм діяльності керівника навчального закладу, методичних служб;
педагогічний досвід вирішення проблеми.

Заявку на участь надсилайте на електронні адреси pavel@linevich.com, anfas@ukr.net із зазначенням теми листа – «Фестиваль».

Форма заявки:

Прізвище, ім'я, по батькові
Місце роботи, посада, науковий ступень, звання
Адреса
Контактний телефон, E-mail
У рамках фестивалю планую Взяти участь у роботі проблемної лабораторії (вказати назву) __________________________ і презентувати власний досвід з проблеми (зазначити форму: методична розробка, відео уроку, слайд-шоу тощо)
Прізвище, ім'я, по батькові, факс, E-mail, поштова адреса посадової особи для надсилання запрошення (якщо потрібно)

Телефони для довідок:

0668179409, 04141-55072, 04141-21169 – Павло Ліневич, 0963813627 – Анатолій Фасоля.

Кiлькiсть переглядiв: 167

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.