Новоград-Волинський: Концепція нової української школи як предмет обговорення на засіданнях серпневих методичних об’єднань

Новоград-Волинський: Концепція нової української школи як предмет обговорення на засіданнях серпневих методичних об’єднань

Згідно з планом роботи управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради інформаційно-методичним центром з 25 по 26 серпня 2016 року на базі ЗОШ №5 та 29 серпня 2016 року в ІМЦ організовано та проведено 25 секційних засідань міських методичних об’єднань (ММО) учителів загальноосвітніх навчальних закладів.

До традиційного плану проведення робочих нарад цього року було внесено обговорення Концепції МОН України нової української школи.

/Files/images/WP_20160829_001.jpg Методисти інформаційно-методичного центру ознайомили педагогів із структурою державного документа та основними концептами подальшого розвитку вітчизняної освіти. Учителі з розумінням сприйняли слова міністра освіти і науки Лілії Гриневич про те, що «маємо запустити багато процесів одночасно: зупинити падіння якості та доступності освіти, орієнтувати її зміст на компетентності, «перенавчити» вчителів, змінити структуру школи, забезпечити ці перетворення ресурсами. При цьому – зберегти все найкраще, що є в українській школі».

Разом із тим, в анкетуванні, підготовленому і проведеному інформаційно-методичним центром, із 345 респондентів 312 – у цілому підтримали ідеї Концепції. У переліку пропозицій від педагогів пропонувалось:

• Надати більше часу і можливостей для самоосвіти педагогів.

• Школа має давати освіту для життя здатність практично діяти, застосовувати знання в життєвих ситуаціях.

• Відповідний до цін життя рівень зарплати.

• Зменшити термін реалізації проекту з 10 до 5 років.

• Реформи в освіті мають бути докорінними, прозорими і більш конкретними.

• Підтвердити всі положення фінансово.

• Більше практики і матеріального забезпечення по підготовці до викладання предмету художньо-естетичного профілю.

Вищезазначена анкета містила також питання, пов’язані з обговоренням Етичного кодексу українського вчителя та новою науково-методичною темою освітян міста «Підвищення рівнів загальної культури та професійної компетентності педагогів як умова реалізації пріоритетних напрямів освіти міста». Аналіз результатів показав, що серед найсуттєвіших засобів, які сприятимуть ефективному підвищенню загальної та професійної культури, більшість педагогів загальноосвітніх закладів міста визначають: психологічний клімат у колективі; матеріальне заохочення з боку держави; об’єктивне ставлення керівництва. А серед форм підвищення загальної культури та професійної компетентності у першу чергу надається перевага майстер-класам, семінарам-практикумам, творчим зустрічам з представниками наукової та мистецької інтелігенції та самоосвіті.

Решту часу на засіданнях методичних об’єднань було присвячено аналізу роботи ММО за минулий рік, обговоренню методичних рекомендацій і плануванню діяльності на 2016-2017 н.р.

Зокрема, на засіданні ММО учителів 1-4 класів та вихователів ГПД заслухано звіт керівників методоб’єднань про роботу учителів за 2015-2016 н.р. Особлива увага була спрямована на обговорення нових програм та проекту концепції початкової освіти. Внесено пропозиції:

- спланувати проведення міських семінарів-практикумів, тематичних днів і тижнів, які будуть спрямовані на компетентнісно орієнтовані форми проведення уроків, а саме: різновікові, інтегровані, бінарно-інтегровані;

- провести на базі інформаційно-методичного центру майстер-класи з організації навчально-виховного процесу у 1 класах згідно вимог оновлених програм та критеріїв оцінювання навчальних досягнень молодших школярів;

- у рамках шкільного методичного об’єднання необхідно зробити орієнтовну розбивку годин з кожного предмета;

- особливу увагу методичних об’єднань учителів початкових класів та предметних комісій основної школи звернути на співпрацю в плані наступності при викладанні навчальних дисциплін у 5 класі;

Міські методичні об’єднання вчителів 1-4 класів та вихователів груп продовженого дня підтримують позитивні зміни, які відбуваються в початковій школі.

***

На засіданні ММО шкільних бібліотекарів особлива увага була акцентована на забезпеченні підручниками учнів ЗНЗ міста, перерозподілі наявних фондів між ЗНЗ відповідно контингенту учнів. Запропоновано заслухати бібліотекарів із захистом планів роботи на кожний місяць, взяти участь у Всеукраїнському конкурсі «Шкільна бібліотека – 2017» та акції «Подаруй школі книгу», Всеукраїнському дні бібліотек.

***

На ММО словесників було підбито підсумки освітньої діяльності вчителів української мови і літератури за 2015-2016 навчальний рік та визначено пріоритетні напрями навчання школярів рідної мови і літератури наступного навчального року. Керівник ММО Волошина Л.Є. ознайомила присутніх з інструктивно-методичними рекомендаціями щодо вивчення шкільних дисциплін у основній та старшій школі у 2016-17 навчальному році (Лист МОН №1/9-437 від 17.08.2016 р.). Трехлєбова Л.В. (СШ №4) та Ульянова О.В. (ЗОШ №10) повідомили про зміни до навчальних програм з української літератури. Про особливості навчання учнів у восьмих класах розповіла Дейнека Л.В., учитель ЗОШ №9. Результати ЗНО-2016 з української мови в школах міста проаналізувала Огородник О.В., методист ІМЦ; рекомендації щодо підготовки до ЗНО-2017 дала Осадчук Г.Г., учитель НВК. Філологи ознайомилися з планом роботи ММО на 2016-2017 н.р., ювілейними датами наступного року, спланували творчі поїздки, участь у VІ фестивалі «Мій особистісно зорієнтований урок».

***

Учителі іноземних мов (англійської, німецької, французької, польської) проаналізували роботу за минулий навчальний рік, сформулювали пропозиції щодо роботи у наступному, ознайомилися з переліком програм та підручників на 2016-2017 н.р., змінами у програмах. Опрацювали критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з усіх видів мовленнєвої діяльності, види контролю, вимоги до перевірки зошитів, словників. Огородник О.В., методист ІМЦ, детально ознайомила учасників наради із рекомендаціями щодо вивчення іноземної мови у початкових класах та з результатами ЗНО – 2016.

Мельник Т.В. (ЗОШ №9) розповіла про участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Савчук Т.А. (НВК), Матузок Л.І. (СШ №4), Захарова О.А. (ЗОШ №5) поділилися досвідом організації літніх мовних та гуманітарних таборів. Матузок Л.І. (СШ №4) нагадала про співпрацю учителів англійської мови міста з Міжнародними освітньо-методичними центрами Pearson-Dinternal та ММ Publication. Інформацією про стажування в Німеччині поділилися Тетеря А.М. та Опанасюк О.Л. (СШ №4). Савчук Т.А., Андрійчук Л.М. (НВК) виступили з інформацією про роботу у Літній школі для вчителів англійської мови.

Капчинська Л.А. (ЗОШ №5) поділилася досвідом роботи школи над квестом (у рамках заходів до Року англійської мови в Україні), а також озвучила питання поділу класів, у яких менше 28 учнів, на уроки іноземної мови.

Учителі запланували провести загальноміський фестиваль-представлення англомовних країн та конкурс відеороликів «Для чого мені потрібна англійська?»

***

Члени ММО зарубіжної літератури та російської мови на секційному засіданні поділилися міркуваннями щодо програмного забезпечення й особливостей календарного планування своїх предметів, обговорили теми наступного літературного вечора та семінарів-практикумів у 2016-2017 н.р., взяли участь у рефлексивній вправі «Емоція напередодні 1 вересня».

***

На засіданні ММО вчителів географії та економіки розглядалися методичні рекомендації МОН щодо вивчення суспільно-природничих дисциплін у 2016-2017 н.р. Учителі акцентували увагу на змінах у програмі з географії у 8-му класі згідно нового Державного стандарту та оновлених статистичних матеріалах у нових підручниках. Опрацьовані матеріали МОН щодо особливостей висвітлення на уроках географії питань про незаконну воєнну окупацію частини території України в Донецькій та Луганській областях та анексію Автономної Республіки Крим. Педагоги також взяли до уваги зміни в програмовому матеріалі з географії у 9-10 класах. При вивченні географії вчитель повинен також використовувати краєзнавчий матеріал, формувати любов до природи рідного краю.

***

Учителі історії та правознавства опрацювали методичні рекомендації щодо викладання предметів. Звернули увагу на особливості викладання історії України та всесвітньої історії у 8-х класах згідно нового Державного стандарту, програмне забезпечення, рекомендовані підручники. З огляду на пізнавальні та вікові можливості учнів 8 класу, рекомендується якнайширше заохочення їх до самостійної роботи, власних творчих пошуків, розвитку аналітичних здібностей. МОН рекомендує проводити уроки пам’яті щодо трагічних сторінок в історії України, які вплинули на загальну атмосферу в українському суспільстві, позначились на багатьох подіях історії України.

У викладанні предметів «Правознавство. Практичний курс» у 9-му класі, «Правознавство» в 10-му класі (рівень стандарту) та в 10-11 класах (профільний рівень) необхідно враховувати зміни в законодавстві України, що відбулися протягом поточного навчального року.

При плануванні уроків, виховних годин, ділових ігор, диспутів, конференцій тощо необхідно акцентувати увагу на патріотизмі, прагненні українського народу до незалежності, жити у мирі та злагоді з іншими народами.

***

Члени ММО вчителів біології, хімії та основ здоров’я обговорили зміни до програм у 8-х класах згідно нового Державного стандарту з біології та хімії, особливості виконання та оцінювання лабораторних і практичних робіт. Особливості вивчення біології у 2016/2017 навчальному році пов’язані з тим, що курс «Біологія людини» вивчатимуть одночасно як учні 8-х, так і учні 9-х класів, але за різними навчальними програмами, що відрізняються структурою і підходами до вивчення біології людини.

Результатом навчання основ здоров’я має бути розвиток здоров’язбережувальних компетенцій учнів, зокрема, збільшення обсягу знань щодо збереження життя та зміцнення здоров’я, поглиблення навичок та умінь усвідомлення учнями необхідності відповідати за своє життя і здоров’я.

Під час викладання хімії у 8 класі вчителю необхідно враховувати, що змінено логіку викладення навчального матеріалу порівняно з попередньою програмою. При викладанні хімії в сучасній школі необхідно посилити практичну спрямованість змісту хімічної освіти, акцентуючи увагу на вивченні явищ, процесів, об’єктів, речовин, з якими стикаються учні у повсякденному житті.

***

На засіданні ММО вчителів фізичної культури обговорили методичні рекомендації МОН щодо організації навчально-виховного процесу з фізичної культури, особливості навчання учнів, які за станом здоров'я належать до підготовчої або спеціальної груп. Присутність учнів на уроках з фізичної культури незалежно від рівня фізичного розвитку і групи для занять фізичною культурою, а також тимчасово звільнені від занять є обов’язковою. Також наголошувалося, що у період з 01.09 до 01.10 кожного навчального року з метою адаптації учнів до навантажень на уроках фізичної культури прийом контрольних навчальних нормативів не здійснюється, а також обмежується виконання вправ з максимальною інтенсивністю. При оцінюванні навчальних досягнень з фізичної культури необхідно враховувати особисті досягнення школярів протягом навчального року, ступінь активності учнів на уроках, заняття фізичною культурою в позаурочний час, участь у змаганнях усіх рівнів.

Актуальним питанням є дотримання вимог з безпеки життєдіяльності під час занять на уроках фізичної культури.

***

ММО вчителів захисту Вітчизни визначило пріоритетні напрямки роботи ММО: розвиток особистості учнів та формування їх готовності до захисту Вітчизни в умовах надзвичайних ситуацій, підготовка молоді до служби у Збройних силах України, формування почуття патріотизму та власної гідності. Під час підготовки вчителів до уроків рекомендовано використовувати періодичні фахові видання, зокрема, загальнодержавний методично-інформаційний журнал «Оборонний вісник». Варто зазначити, що урок, як основна організаційна форма предмета «Захист Вітчизни», в усіх загальноосвітніх навчальних закладах починається з шикування, виконання гімну України, перевірки готовності класу до уроку і тренування за тематикою уроку протягом 3-5 хв. На заняттях стосунки між учнями та вчителем, а також учнів між собою підтримуються на зразок взаємовідносин між військовослужбовцями Збройних Сил України. Під час складання контрольних вправ з прикладної фізичної підготовки потрібно врахувати всі особливості, спрямовані на убезпечення учнів від нещасних випадків. Для активізації військово-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах рекомендується вести гурткову роботу відповідного напряму.

***

Керівники ММО вчителів образотворчого мистецтва та художньої культури О.П.Лавренюк (учитель ЗОШ №10) та С.В.Іванченко (учитель НВК) ознайомили членів ММО з методичними рекомендаціями МОН, зупинились на програмному забезпеченні у початковій ланці та у 5-8 класах, інформативно й очно пояснили структуру майбутнього підручника для 8 класу, акцентували увагу на спрямування уваги вчителя не на перевантаження школярів інформацією, а передбачення пошукових (мистецьких) проектів та виконання живописних та графічних композицій тощо. До перспективного плану на майбутній навчальний рік учителі запропонували низку семінарів-практикумів та майстер-класів із актуальних тем викладання предмета, а також творчі поїздки до картинної галереї м. Житомира та селища-архітектурної пам’ятки Самчики, (маєток – резиденція Хоєцьких).

***

На засіданні ММО заступники директорів з виховної роботи обговорили методичні рекомендації МОН з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016-2017 н.р. Особливої уваги набуває питання національно-патріотичного та превентивного виховання, роль художньо-естетичного виховання в становленні особистості, професійна орієнтація та до профільна підготовка. Також наголошувалося, що в планах виховної роботи необхідно передбачити заходи щодо відзначення важливих пам’ятних та ювілейних дат 2016-2017 навчального року.

***

Основним завданням ММО керівників гуртків позашкільних навчальних закладів на 2016-2017 н.р. залишаються безперервність і наступність освітньо-виховної роботи, спрямування педагогічних і методичних інновацій на забезпечення умов для виявлення, розвитку творчих здібностей дітей та учнівської молоді в процесі пізнавально-творчої діяльності в гуртках, інших творчих об’єднаннях. 2016-2017 навчальний рік має стати роком розвитку обдарувань дітей, підтримки їх творчих, інтелектуальних і спортивних досягнень. З цією метою необхідно проводити активну роботу щодо збільшення кількості гуртків, секцій, творчих об’єднань, запровадження різних форм охоплення позашкільною освітою, залучення до занять у гуртках дітей переселенців з Криму та Сходу України, дітей Героїв та учасників АТО.

***

На засіданні ММО класних керівників обговорено тематику та форми проведення Першого уроку. Темою Першого уроку для учнів 5-11 класів МОН пропонує визначити «Від проголошення Незалежності до нової України». Вирішено відновити роботу Школи молодого класного керівника. Керівник ММО (Н.П.Ковальчук) розповіла про навчальну програму “Виховання характеру дітей”.

***

Педагоги-організатори проаналізували роботу за минулий навчальний рік, сформулювали пропозиції щодо роботи у наступному, ознайомилися з переліком програм з виховної роботи на 2016-17 н.р. Педагоги-організатори запланували провести міський конкурс “Я – шкільний лідер – за мною майбутнє»”.

***

У процесі діяльності методичного об’єднання вчителів музичного та хореографічного мистецтва міста проаналізовано роботу за попередній навчальний рік, ознайомлено з методичними рекомендаціями на 2016-2017 н.р. Керівником ММО (А.С.Шевля) було сплановано роботу Школи обміну досвідом і однією із форм роботи запропоновано проводити в своїх навчальних закладах “Музичний абонемент”.

29 серпня на базі інформаційно-методичного центру відбулися заключні секційні засідання заступників директорів навчальних закладів міста, практичних психологів та соціальних педагогів.

З початком навчального року заступників керівників навчальних закладів міста привітали начальник начальника управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради Т.В.Ващук та заступник начальника А.О.Табакова.

У ході зустрічі проаналізовано стан підготовки документації навчального закладу до нового навчального року, визначено нові підходи у плануванні роботи заступника директора відповідно до нормативної документації.

Обговорено результативність роботи методичного об’єднання за попередній навчальний рік та сплановано роботу на наступний, узгоджено участь педагогів у загальноміських методичних заходах, проаналізовано результативність ЗНО -2016. Особлива увага – організації інклюзивного навчання на базі закладів освіти міста.

У процесі діяльності методичного об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів міста керівником ММО Л.П.Хоменко проаналізовано роботу за попередній навчальний рік, окреслено основні напрямки діяльності служби, зокрема особлива увага супроводу дітей, батьки яких перебувають в АТО, дітям із особливими потребами тощо

Члени методичних об’єднань у процесі обговорення висловили своє ставлення до проекту концепції «Нова українська школа», надали ряд конструктивних пропозицій.

Методисти ІМЦ

Кiлькiсть переглядiв: 333

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.