Уроки обслуговуючої праці через призму ІКТ

11 квітня 2012 в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №9 відбувся семінар-практикум вчителів обслуговуючої праці «Інформаційно-комунікаційні технології на уроках обслуговуючої праці».

Комп'ютеру належить чільне місце серед сучасних інформаційних засобів навчання. Перелік професій, пов'язаних з використанням комп'ютерів, дедалі ширшає. Тому вміти працювати з ними повинен кожний, і школа не може стояти осторонь цієї справи.

/Files/images/IMG_0432.JPGНещодавно в ЗОШ №9 було обладнано клас інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), де вчителі школи (з будь-якого предмету, за власним бажанням) проводять уроки, виховні заходи, семінари з використанням ІКТ. Не винятком є і вчителі трудового навчання Погорєлова Наталія Сергіївна та Брацюк Ірина Валеріївна, на думку яких використання інформаційно-комунікаційних технологій є досить актуальним в наш час, в них закладені великі можливості для навчання на якісно новому рівні. Проте, звичайно, комп'ютер не може повністю замінити вчителя. По-перше, саме вчитель має можливість зацікавити учнів, викликати допитливість, завоювати їх довіру; по-друге, він може спрямувати їх увагу на ті або інші важливі аспекти предмета, який вивчається; по-третє, відзначити їх старанність та знайти шляхи спонукання до навчання. Таку роль вчителя ПК ніколи не зможе взяти на себе. Отже, вчитель повинен визначити місце та роль інформаційно-комунікаційних технологій у своїй професійній діяльності.

/Files/images/1Семітруд.jpg

Так, на уроці трудового навчання в 6-А класі з теми: «Формування конструктивно-технічної компетентності за допомогою проблемних завдань на уроках обслуговуючої праці» Наталія Сергіївна для ознайомлення учнів з історією виникнення креслення, його розвитком з давнини до сьогодення, основними конструкторськими лініями використала презентаційний матеріал. Протягом уроку між презентацією теоретичних інформаційних блоків вчитель разом з учнями відпрацьовувала практичні вміння: виконання основних конструкторських ліній, необхідних при розробці креслення швейних виробів.

На завершення заняття, під час рефлексії вивченого матеріалу, було проведено комп’ютерне тестування, яке допомогло визначити рівень засвоєння знань учнів на уроці.

Після уроку учасникам семінару відвідали позакласний захід у 8-класі - гру «Щасливий випадок», якій підготувала та провела Брацюк Ірина Валеріївна. Метою проведення гри було узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з трудового навчання, які вони отримали протягом навчального року. Висвітлення запитань, відповідей, ребусів, кросвордів для кожного етапу конкурсу-гри відбулося за допомогою мультимедійного обладнання.

Під час обговорення семінару вчителями міста були ретельно проаналізовані урок та позакласний захід, розглянуті позитивні та негативні сторони доцільності використання ІКТ на уроках трудового навчання та сформовані рекомендації.

Отже, у процесі використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках необхідно ретельно продумати поєднання з ними слова вчителя, можливості використання різних методичних прийомів: пояснення, установка на сприймання перед демонструванням окремих елементів комплексу чи комплексу загалом, бесіда за їх змістом; пояснення (бесіда) за змістом аудіовізуальних засобів; демонстрування (прослуховування) окремих частин, фрагментів або кадрів, що чергується з розповіддю (поясненням); демонстрування (прослуховування), що супроводжується поясненням (синхронним коментуванням).

У процесі підготовки до проведення уроку з використанням інформаційно-комунікаційних технологій слід:

/Files/images/10003.jpg/Files/images/10004.jpg

Методист ІМЦ Н.В. Бучинська

Кiлькiсть переглядiв: 569

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.