Новоград-Волинські вчителі беруть участь у педагогічних експериментах

Управління освіти і науки, інформаційно-методичний центр вважають одним із важливіших завдань у роботі з педагогічними кадрами залучення педагогів до дослідно-експериментальної діяльності. Саме тому, з великою вдячністю, прийняли пропозицію Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти організувати участь навчальних закладів нашого міста у пошуковій роботі. Згідно з наказом управління освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації №131 від 29.03.2013 року «Про проведення дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня на базі ДНЗ та ЗНЗ Житомирської області у 2013-15 роках» учителі Новоград-Волинських ЗОШ №2,3,5,7,10, СШ №4, НВК, колегіуму беруть участь у регіональних експериментах.

/Files/images/PB130582__1.jpg Один із експериментів – «Формування вміння вчитися як ключової компетентності засобами предметів гуманітарного циклу» (термін проведення: 2013-2014 р.р.). Науковий керівник: Шуневич О.М., доцент кафедри методики викладання навчальних предметів Житомирського ОІППО, кандидат педагогічних наук. У ньому беруть участь вчителі української мови та літератури Мальцева В.Ф., Осадчук Г.Г. (НВК), Вознюк Т.С. (ЗОШ №3), Іщук Н.М., Калюжникова А.В., Войцехівська В.С. (СШ №4), БучовськаТ.В. (ЗОШ №7), Ульянова О.В., Заєць С.П. (ЗОШ №10).

У переліку ключових компетентностей, визначених українськими педагогами - загальнокультурної, громадянської, соціальної, підприємницької, з ІКТ, здоров'язберігаючої, однією з найважливіших є уміння вчитися. Творчі філологи формують цю компетентність засобами предметів гуманітарного циклу, розуміючи, що наявність уміння вчитися програмує індивідуальний досвід успішної праці учня, запобігає перевантаженню, сприяє пізнавальній активності, ініціативі, раціональному використанню часу й навчальних засобів. Людина, яка звикла самостійно вчитися, не губиться у новій пізнавальній і життєвій ситуації, не зупиниться, якщо немає готових рішень, не чекатиме підказки, а сама шукатиме джерело інформації, шляхи розв'язання, бо вміння вчитися змінює стиль мислення і життя особистості.
Учасники регіонального експерименту Осадчук Г.Г, Калюжникова А.В., Ульянова О.В. брали участь у обласній конференції з теми «Формування вміння вчитися як ключової компетентності засобами предметів гуманітарного циклу», Осадчук Г.Г., Вознюк Т.С., Войцехівська В.С., Бучовська Т.В., Ульянова О.В. підготували до друку статті з теми, над якою працюють, а учителі СШ №4 Іщук Н.М., Калюжникова А.В., Войцехівська В.С. продемонстрували практичне застосування теми на уроках української літератури, проведених у рамках семінару «Апробація експериментальної моделі формування у школярів уміння вчитися засобами гуманітарних предметів» і довели актуальність слів Яна Амоса Коменського, що альфою і омегою школи має бути пошук і відкриття методу, за якого ті, хто навчає, менше б учили, а учні більше б училися самі…

Тож сподіваємося, що педагоги шкіл, які беруть участь у експериментах, підвищать свій фаховий рівень та значно активізують роботу з пошуку шляхів формування у школярів уміння вчитися.

Олена ОГОРОДНИК, методист ІМЦ
Кiлькiсть переглядiв: 386

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.