Новоград-Волинський: У пошуках резерву роботи педагогічного колективу

Одним з основних завдань педагогічної ради є створення дружнього, працездатного педагогічного колективу, в якому кожен почував би себе відповідальним не тільки за доручену йому роботу, а й за всю діяльність школи
І.П. Жерносєк

Сучасні вимоги до організації навчально-виховного процесу та контролю за його результативністю вимагають від керівників закладів освіти не тільки підвищеної відповідальності, але й удосконалення знань та вмінь управління педагогічним колективом. Важливою колегіальною формою управління школою є педагогічна рада. Педагогічна рада - постійно діючий колегіальний орган самоврядування педагогічних працівників.

Саме вирішенню основної мети - об'єднання зусиль колективу школи з підвищення рівня навчально-виховної роботи, використання на практиці досягнень педагогічної науки та передового педагогічного досвіду - і було присвячено чергове засідання педагогічної ради ЗОШ №10.

/Files/images/IMAG0139.jpg Безумовно, основне питання «Результативність навчально-виховного процесу як один з аспектів формування іміджу школи», яке розкривала заступник директора школи з навчально-виховної роботи Л.Д.Бортник, є для колективу найактуальнішим та налаштував на критично-вимогливий тон для його всебічного розгляду.

Про досягнення та успіхи учнівського та учительського колективів розповіла Вагнер Н.Б., а Запаловська Т.В. - про роботу зі створення комфортних умов для творчої діяльності вчителів.

У процесі педагогічної ради було проаналізовано результати навчально-виховного процесу за І семестр 2013-2014 навчального року. Зокрема для порівняння з діяльністю інших шкіл було взято загальний рейтинг шкіл міста за минулий рік. Погляд на рейтинг школи як на комплексну оцінку діяльності колективу, його досягнень та проблем було організовано за результатами роботи творчих груп педпрацівників школи з погляду:

  • а) управління освіти і науки та інформаційно-методичного центру (керівник групи, вчитель Шевчук Т.П.);
  • б) адміністрації школи (Підкаура Н.В.);
  • в) педагогічного колективу (Заторська Л.М.);
  • г) батьків (Лібега В.В.);
  • д) учнів (Пісоцька І.М.).

Психологом школи Лавринович Ю.С. було представлено результати опитування вчителів-батьків «Які пріоритети були у вашій сім’ї при виборі школи для дитини?»

/Files/images/IMAG0130.jpg Думки батьків учнів, які навчаються у школі №10, розкрили у результатах бліц-інтерв’ю «Чому, на вашу думку, проживаючи в мікрорайоні школи, батьки надають перевагу іншим школам?». Цікавими були виступи з теми «Імідж школи, його складові».

Погляд учнівських колективів 5-6 класів на розвиток школи презентувався у вигляді проектів «ЗОШ №10 - школа майбутнього – школа 2020» (кл. кер. Онищук В.Л., Заєць С.П., Іващук Г.Б., Опанасюк Л.В.).
Корисні пропозиції до перспективного плану розвитку навчального закладу «Школи майбутнього – школи 2020» активно пролунали від директора школи Федорчука В.Г., керівників шкільних методичних об’єднань Опанасюк Л.В., Вагнер Н.Б., Запаловської Т.В., Черкес С.М.

Результати анкетування, електронні презентації, інтерактивні вправи, елементи дискусії, проектна діяльність, інші форми роботи на педагогічній раді дозволили знайти резерви щодо підвищення науково-теоретичного та науково-методичного рівня викладання основ науки; прогнозування розвитку школи в перспективі; планування упровадження нових психолого-педагогічних ідей, результатів дослідно-експериментальних досліджень та передового педагогічного досвіду в практику роботи школи; проблем ефективності викладання основ науки, якості знань, умінь і навичок учнів.

Завідувач ІМЦ Ліневич П.К. підкреслив важливість оцінювання рейтингу не за місцем, яке займає школа у загальноміському рейтингу, а як засіб діагностики проблемних ситуацій, - за результатами ЗНО, результатами міських та обласних олімпіад, роботи МАН, професійних конкурсів, інших критеріїв, які впливають на імідж школи. В решті-решт не рейтинг школи визначає, як учні пройшли ЗНО та олімпіади, а навпаки – ЗНО та олімпіади (інші показники у роботі) визначають рейтинг школи!

Можливо, саме завдяки використанню системи загальноміської рейтингової оцінки навчальних закладів аналіз результатів роботи колективу на засіданні педагогічної ради було зроблено якісно, а члени педради активно шукали резерви у навчально-виховній діяльності та запропонували багато цікавих та корисних пропозицій з розвитку школи, удосконалення форм методики викладання навчальних предметів, покращення результативності роботи з обдарованими дітьми та, як підсумок, покращення іміджу школи.

Узагальнення пропозицій педагогічних працівників школи, власний погляд на розвиток школи та можливості вирішення проблем представив директор школи Федорчук В.Г. Одноголосно було прийнято рішення педагогічної ради. Рішення прийнято - попереду напружена педагогічна та управлінська та педагогічна діяльність з реалізації задумів з розвитку школи.

Успіхів тобі, творчий педагогічний колективе ЗОШ №10!

Павло ЛІНЕВИЧ, завідувач інформаційно-методичного центру
Кiлькiсть переглядiв: 327

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.