Інформаційні матеріали

Станом на 17 травня 2017 року у місті на обліку перебуває 119 дітей із особливими потребами, 90 з яких мають статус інваліда. 34 дитини з особливими потребами перебувать на індивідуальній формі навчання, 71 дитина інтегрована в навчальний процес, 14 дітей - на інклюзивній формі навчання.

Інформація про кількісний склад дітей

із особливими потребами в загальноосвітніх навчальних закладах

міста Новограда-Волинського на 1 листопада 2016 року

Навчальний заклад

Кількість дітей із особливими потребами

З них інвалідів

З них на індивідуальній формі навчання

З них на інтегрованій формі навчання

З них на інклюзивній формі навчання

НВК

10

9

1

9

0

№2

12

12

4

7

1

№3

9

2

3

6

0

№4

27

14

6

18

3

№5

10

10

4

6

0

№6

2

2

2

0

0

№7

13

12

5

4

4

№8

9

6

2

6

1

№9

10

8

3

7

0

№10

12

10

4

4

4

Колегіум

5

5

0

4

1

Всього

119

90

34

71

14

Інклюзивне навчання організовано на базі ЗОШ №2,7,8,10, СШ №4 та колегіуму для 14 учнів, яким за протоколами обласної психолого-медико-педагогічної консультації рекомендовано корекційно-розвиткові заняття за умови інклюзивного навчання. За погодженням з управлінням освіти і науки на базі 6 вищезгаданих навчальних закладів створено 11 інклюзивних класів, керівниками шкіл видано відповідні накази по навчальному закладу «Про організацію інклюзивного навчання на 2016-2017 навчальний рік».

Відповідно до вимог чинного законодавства в кожному з інклюзивних класів забезпечено здійснення індивідуальних програм розвитку дітей із особливими проблемами, консультативно-роз’яснювальної роботи з батьками таких учнів, медичного, соціально-психологічного та, за потреби, логопедичного супроводу. За рішенням виконавчого комітету, введено додаткові посади асистентів учителів. На даний час відповідний супровід учнів здійснюють 11 асистентів учителя та дефектолог інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Н.В.Бойко.

Варто відмітити велику роботу, пророблену адміністрацією та педагогами в інклюзивних класах, направлену на якісний супровід дітей на інклюзивному навчанні.

Практичні психологи та соціальні педагоги закладів освіти міста ведуть систематичну та цілеспрямовану роботу щодо соціалізації дітей із особливими потребами, здійснюють індивідуальну психокорекційну роботу, консультативну роботу як з учнями, так і з їх батьками. Соціальні педагоги шкіл здійснюють просвітницьку роботу серед учнів з метою створення сприятливого середовища для перебування «особливих дітей» в учнівських колективах.

Щорічно відбуваються інструктивно-методичні наради та круглі столи за участю управлінців, заступників директорів шкіл, медиків, методистів, психологів, логопедів та педагогів, з досвіду впровадження цієї форми навчання в школі. В травні 2014 року в інформаційно-методичному центрі відбувся круглий стіл «Особливості організації інклюзивного навчання в закладах освіти міста Новограда-Волинського» за участі управління освіти і науки, методичної служби, педагогів міста, членів міської психолого-медико-педагогічної консультації, логопедів правління освіти і науки та батьків дітей, які перебували на інклюзивній формі навчання. В ході конструктивного обговорення визначено основні підходи до організації інклюзивної форми навчання, визначено завдання та заплановано ряд заходів щодо удосконалення роботи.

В грудні 2014 року відбувся круглий стіл «Особливості організації інклюзивного навчання у навчальному закладі» для заступників директорів шкіл, які відповідають за роботу з дітьми із особливими освітніми потребами. Своїм досвідом роботи поділився колектив ЗОШ №7. В ході роботи розглянуто особливості співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу, задіяних до роботи в інклюзивному класі: вчителя, помічника вчителя, психолога, логопеда, заступників директора, батьків.

В 2015-2016 навчальному році організовано інструктивно-методичну нараду для заступників директорів за участю представника міськрай ТМО П.Дуди. У лютому 2017 року відбувся семінар-практикум на базі ЗОШ №10, який передбачав роботу в мобільних творчих групах. Так в рамках семінару відбувся круглий стіл для заступників директорів шкіл з теми «Навчання дітей з особливими потребами: стихійна інклюзія чи злагоджена система надання освітніх послуг», паралельно відбувся тренінг для помічників учителів «Інклюзивне навчання: рівні можливості для кожного», учасники семінару були присутні на уроці математики в інклюзивному класі та корекційному занятті дитини з особливими потребами з дефектологом.

На сайті управління освіти і науки та інформаційно-методичного центру розроблено інформаційну сторінку «Психолого-педагогічна підтримка дітей із особливими освітніми потребами», що містить розділи: нормативно-правова база, навчальні програми, інформаційні матеріали щодо дітей із особливими потребами, робота міської психолого-медико-педагогічної консультації.

В інформаційно-методичному центрі є в наявності Програми та рекомендації до розподілу програмного матеріалу ЗНЗ для 5-9 класів спеціальних ЗНЗ інтенсивної педагогічної корекції (для дітей із затримкою психічного розвитку), якими користуються педагоги. Всі педагоги, залучені до впровадження інклюзивного навчання, забезпечені програмами, схваленими МОН України, у відповідності до потреб дітей.

З 5 по 7 квітня у приміщенні Житомирського інституту медсестринства відбулися тренінги для працівників міських/районних психолого-медико-педагогічних консультацій (ПМПК) Житомирської області з індивідуальної і командної роботи. Тематика тренінгів - «Інклюзивна освіта-рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати». Захід відбувався за сприяння Благодійного Фонду Порошенка в рамках Соціальної Програми Марини Порошенко.

Представниками міста Новограда-Волинського стали завідувачка міської ПМПК, учитель-логопед управління освіти і науки О.В.Монжиєвська, дефектолог управління освіти і науки Н.В.Бойко, учитель-логопед ДНЗ №16 Т.В.Борисова та практичний психолог ЗОШ №10 С.Б.Каленюк. Учасникам тренінгу дали відповідні знання з ведення тематичних дискусій, особливостей проведення практичних занять, шляхам комплексної підтримки фахівцями ПМПК учнів з особливими освітніми потребами та педагогів, які працюють за індивідуальними програмами розвитку. Тренерами Благодійного фонду Порошенка розкрито алгоритм психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу, відпрацьовано навички оволодіння ефективними формами та засобами роботи в умовах інклюзивної освіти.

Світлана ФІЛАНЧУК, завідувач ІМЦ

Кiлькiсть переглядiв: 75

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.