КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ, ЯК СКЛАДОВА ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ, ЯК СКЛАДОВА ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

З метою вивчення досвіду роботи вчителя-дефектолога Новоград-Волинського міського інклюзивно-ресурсного центру Монжиєвської О.В., яка атестується на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії», відбулося відкрите індивідуальне корекційно-розвиткове заняття з дитиною з порушенням опорно-рухового апарату. Тема заняття «Корекція та розвиток пізнавальної діяльності» включала основні програмові напрямки: ознайомлення з навколишнім світом (лексична тема «Меблі»), формування елементарних математичних уявлень (математичний рахунок, уявлення про кількість, величину й форму, розвиток операцій порівняння й групування, орієнтування у просторі), сенсорний розвиток (розвиток усіх видів сприймання дитини: зорового, слухового, кінестетичного тощо). Сенсорний розвиток передбачав розвиток мислення дитини, оскільки оперування сенсорною інформацією, яка надходить через органи чуття, здійснюється у формі мисленнєвих процесів.

Дитина, що має рухові порушення, потребує ретельного вивчення її психічного розвитку та визначення відповідних корекційних занять у спеціально організованому середовищі. Заняття з пізнавального розвитку ґрунтується на застосуванні компетентнісної парадигми. Це передбачає особистісний підхід до дитини, заснований на стимулюванні її активності, формуванні цілісного дитячого світогляду та усвідомленні місця в ньому.

Не кожен приходить в світ з однаковим шансом на сприятливий розвиток. Чим важча ситуація розвитку дитини, тим більше потребує вона допомоги. Потрібен той, хто оцінить можливості – навіть найменші, окреслить завдання, створивши шанс випробування чогось нового. У цьому роль педагога. Вона тим важча, чим нетрадиційніше відбувається розвиток дитини з особливостями.

На занятті були присутні директор інклюзивно-ресурсного центру Борис Н.П., практичні психологи ІРЦ Гонік С.Ю. і Васільєва Л.В., методист інформаційно-методичного центру управління освіти і науки міської ради Лінчук В.К. та мама дитини. Під час аналізу заняття, присутні відзначили високий професіоналізм педагога, вміння створити атмосферу доброзичливості, побудовану на емоційному контакті з дитиною та активізації розумової діяльності. Монжиєвська О.В. вміло застосувала інноваційні форми та техніки роботи з дитиною з особливостями, які реалізовувала через ігрову діяльність, використання дидактичного матеріалу, що спонукав дитину до активності. Мати дитини щиро подякувала педагогу за кропітку роботу з дівчинкою, позитивні зміни, що відбуваються у розвитку дитини під впливом цілеспрямованого, організованого навчання в ІРЦ.

Важливо, що в корекційно-розвитковій роботі першочергову роль відіграють не окремі засоби корекції та методичні прийоми, а особистість вчителя, котрий реалізує філософію інклюзії. Монжиєвська О.В. визначається активною позицією у створенні умов навчання та виховання дитини з особливостям, внутрішнім прагненням до самовдосконалення та великою любов’ю до дітей з особливостями.

Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр»

Новоград-Волинської міської ради

Кiлькiсть переглядiв: 59

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.