Формування життєвих компетентностей учнів засобами шкільної географії

Проблема формування життєвих компетентностей є однією з найважливіших проблем, які постали перед людством у XXI столітті. Саме тому, складне й відповідальне завдання сьогодні стоїть перед школою – створити та реалізувати модель успішного, компетентного та конкурентоздатного випускника школи. Компетентнісний підхід в організації освітнього процесу, орієнтований на формування загальноосвітніх, предметних, міжпредметних та ключових компетентностей, має стати основою та результатом формування життєвих компетентностей учнів.

Через зміст шкільної географічної освіти відбувається підготовка особистості до життя, до поведінки в суспільстві та природі. Знання з географії є основою для практичної діяльності учнів, а вміння – основою для формування ключових компетентностей. З цією метою і був організований та проведений на базі ЗОШ №9 семінар-практикум учителів географії ЗЗСО нашого міста. Актуальне питання «Компетентнісний підхід до вивчення географії» висвітлила Бондарчук С.А., методист інформаційно-методичного центру. У виступі акцентувалася увага на поняттях «компетенція», «компетентний», «види та структура компетентностей»; були розглянуті ключові компетентності випускника нової української школи в рамках Концепції НУШ. Досвідчені учителі географії ЗОШ №9 продемонстрували учасникам семінару як реалізується компетентнісний підхід в освітньому процесі з географії, провівши урок та виховний захід.

Урок-дослідження «Транспортне машинобудування України», підготовлений Васянович Ж.М., учителем географії, та учнями 9-А класу розкрив присутнім компетентнісний потенціал предмета, взявши за основу особистісно зорієнтований та діяльнісний підхід. Використання сучасних ІКТ навчання, інтерактивних технологій, елементів випереджуючого навчання, розв’язання проблемних питань, застосування тестових завдань – все органічно поєднувалося та взаємодоповнювалося під час проведення уроку.

Не менш цікавим виявився і позакласний захід «Географія архітектури». Учні 8-А класу під керівництвом Герасимчук О.В., учителя географії, провели значну дослідницьку роботу: опрацювали величезну кількість географічних, історичних, археологічних, загальнокультурних матеріалів, накопичених людською цивілізацією, та підготували віртуальну подорож цікавими місцями нашої планети. Такий захід продемонстрував, що для сучасних учнів, окрім предметних та міжпредметних компетентностей не менш важливими є інформаційні, мовленнєві, соціальні, комунікативні, загальнокультурні та компетентності саморозвитку.

Важливим моментом уроку та позакласного заходу як для вчителя так для учнів є створення ситуації успіху. Доброзичлива атмосфера, взаєморозуміння, досягнення мети та виконання поставлених завдань – все це позитивно впливає на формування мотивації, пізнавального інтересу до вивчення географії і, як результат, формування життєвих компетентностей учнів.

Звичайно, зміст та методика викладання будь-якого навчального предмета мають певні специфічні риси стосовно формування компетентностей учнів. Але формувати життєвокомпетентного учня може лише компетентний вчитель, фахівець своєї справи, особистість, яка досконало володіє не лише сумою необхідних знань, а й усіма прийомами і засобами педагогічної майстерності.

СВІТЛАНА Бондарчук, методист ІМЦ


Галерея "Семінар практикум вчителів географії ЗОШ9 2018"

Кiлькiсть переглядiв: 324

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.