Наукові засади роботи з педагогічними колективами закладів освіти міста: діагностико-аналітичний програмний комплекс «Персонал»

Суспільно-політичні та соціально-економічні зміни, що відбуваються в Україні, суттєво впливають на діючу систему освіти. Управління є тією рушійною силою, яка націлена на активізацію людини через створення оптимальних умов для прояву та розвитку її творчого потенціалу. Керівнику закладу освіти необхідно орієнтуватися в різноманітності сучасних управлінських ідей, вивчати й успішно застосовувати досягнення науки та перспективного педагогічного досвіду, організовувати творчу діяльність.

Серед найважливіших якостей керівника варто виокремити соціально-психологічну компетентність як здатність ефективно взаємодіяти з людьми в системі міжособистісних відносин і вміння орієнтуватися у соціальних ситуаціях, правильно визначати особистісні особливості й емоційний стан інших людей, обирати адекватні способи спілкування й реалізовувати їх у процесі взаємодії. Сучасна наука має потужний потенціал, який дозволяє це робити на інноваційній, діагностичній основі із використанням інформаційних технологій.

У червні 2017 року відбувся семінар директорів закладів освіти міста «Розвиток компетентностей керівника навчального закладу», результатом якого стало впровадження в роботу всіх закладів загальної середньої освіти міста Новограда-Волинського комп’ютерної програми «Діагностико-аналітичний програмний комплекс «Персонал». Програму представив Валерій Олександрович Киричук, доцент кафедри психології університету менеджменту освіти України, кандидат психологічних наук.

Комп’ютерний діагностичний комплекс „Персонал – ψ” розроблений на основі методик психологічного тестування і представляє собою засіб обстеження, виявлення і самодіагностики особистості та колективу. За результатами тестування визначається психологічний профіль людини, повна та коротка характеристики особистості й колективу.

За допомогою комплексу може проводитися тестування членів педагогічних колективів з метою визначення можливості професійного і особистісного росту, статусу і психологічної сумісності колективу.

Основними результатами при комп’ютерній обробці інформації в комплексі передбачено кількісно-якісний аналіз особистості й колективу за певними соціально-психологічними напрямами, що дає можливість прогнозувати і проектувати формування і розвиток ділових та міжособистісних стосунків у педагогічному колективі.

13 грудня 2017 року на базі Новоград-Волинського колегіуму відбувся навчальний семінар з питань використання «Персоналу». Соціальний педагог колегіуму, голова міського методичного об’єднання працівників психологічної служби Галина Миколаївна Нємєц ознайомила присутніх із практичним застосуванням програми, адже Новоград-Волинський колегіум вже має досвід співпраці з В.О.Киричуком та з успіхом застосовує інноваційні програми як в роботі з педагогічним колективом, так і з метою психолого-педагогічного проектування навчально-виховного процесу за допомогою діагностично-проектувального комплексу «Універсал», що дозволяє на ґрунтовній діагностичній основі планувати та здійснювати роботу з учнями школи.

Світлана Валентинівна Філанчук, завідувач інформаційно-методичного центру наголосила на необхідності дотримуватися принципів конфіденційності та професійної етики при застосуванні діагностичних матеріалів. Цінність та перспективність застосування діагностико-аналітичного програмного комплексу полягає у можливості використання потенційних можливостей кожного педагогічного працівника, у здатності побачити наявні проблеми колективу та провести цілеспрямовану роботу відповідно до потреб та запитів педагогічних працівників.

Кожна організація має певні види ресурсів: матеріальні, фінансові, людські. Найбільш цінним ресурсом, безперечно, є люди. Саме рівень підготовки і професіоналізму персоналу забезпечує раціональне використання решти видів ресурсів, тому процес розвитку персоналу має бути цілеспрямованим, науково обґрунтованим, діагностично доведеним.

Діагностико-аналітичний програмний комплекс «Персонал» – це потужний інструмент, який дозволяє вирішувати управлінські і стратегічні завдання, оскільки він надає об’єктивні дані щодо особистісних рис працівників та сприяє розробці ефективної системи мотивації педагогів.

Залишається лише побажати, щоб цей інноваційний інструмент потрапив у вмілі руки, щоб ним користувалися вдумливо, обережно, з дотриманням головного принципу в роботі психолога – «Не нашкодь!!!»

СВІТЛАНА ФІЛАНЧУК,

завідувач ІМЦ

Кiлькiсть переглядiв: 370

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.