Доповідь начальника управління освіти і науки міської ради Т.В. Ващук «Фінансово-економічний менеджмент управління освіти і науки за 2015-2017 роки» під час серпневої конференції педагогічних працівників міста Новограда-Волинського:


«Динаміка кількості учнів ЗНЗ впродовж останніх років позитивна, є ріст, також збільшується кількість класів (+6 у цьому році), що в свою чергу збільшить кількість педагогічних ставок. По кількості учнів ми вийшли на рівень 2007-2008 навчального року.
Динаміка кількості вихованців ДНЗ впродовж останніх років негативна, є невеликий спад, завдяки електронному обліку всі діти влаштовані до дошкільних закладів, хоча за статистикою у нас на 100 місцях виховується 139 дітей
Динаміка кількості вихованців ПНЗ впродовж останніх років позитивна, є ріст, майже кожен третій учень охоплений позашкільною освітою у місті.
Бюджет галузі за три роки збільшився майже вдвічі. Відповідно вдвічі зросло навантаження та відповідальність управління освіти і науки, централізованої бухгалтерії та керівників навчальних закладів за раціональне та економне використання коштів. Виконання бюджету у 2016 році становило 99,8%. За 8 місяців поточного року виконання вже становить - 68%, що є плановим показником.
Відповідно до категорій педагогічних працівників зростала і вартість заробітної плати. У порівнянні з 2015 роком вона зросла майже удвічі та на 50% по відношенню до 2016 року. Для педпрацівників ДНЗ та ПНЗ прийнято рішення міської ради про підвищення зарплати на два тарифні розряди з березня 2017 року, а не з вересня, як це передбачала Постанова Кабінету Міністрів України, що дало змогу також отримати більшу матеріальну допомогу під час відпускної кампанії. Сьогодні вчителі в середньому по країні отримують:
• молодий вчитель без стажу роботи – 4 825 грн.;
• молодий вчитель зі стажем роботи від 3 до 10 років – 4 851 грн.;
• вчитель I-ї категорії – 6 374 грн.;
• вчитель вищої категорії – 6 836 грн.
Зарплати вчителям наступного року зростуть на 20-30%. Таку обіцянку дав прем'єр-міністр Володимир Гройсман на засіданні уряду у серпні 2017 року.
З 2016 року активно розпочався процес приведення до нормативу штатних розписів навчальних закладів міста відповідно наказів Міністерства освіти і науки України. За 2016 рік кількість штатних одиниць збільшилась на 62,6 посад: з них 14,72 посади за рахунок збільшення кількості класів, 47,9 посад введено рішенням виконавчого комітету міської ради. Це такі необхідні посади логопедів, психологів у ДНЗ та обслуговуючий персонал (сторожі, двірники, робітники, кухари) у всі навчальні заклади. Зокрема, для позашкільних закладі, зважаючи, що у 2009-2010 роках кількість посад там була зменшена майже вдвічі у зв’язку із недостатністю коштів міського бюджету та обмеженим фінансуванням це стало суттєвою допомогою, адже відсоток забезпечення штатами зріз з 63% до 73%. У 2017 році також планується додаткове введення 4,5 посад асистента вчителя для забезпечення інклюзивного навчання дітей з особливими потребами.
За останні роки галузь освіти є у числі пріоритетних галузей міста, і видно це не лише на словах, а на ділі, за що освітяни щиро вдячні міському голові Весельському В.Л. та депутатам міської ради. Кошти, які виділяються з бюджету розвитку є значними: 7,6 млн. грн у 2016 році та за 8 місяців 2017 року – 6,5 млн. грн. та дають змогу вирішувати проблеми галузі, що існували багато років. В першу чергу це - капітальні ремонти та реконструкція дахів, санвузлів, харчоблоків, встановлення спортивних майданчиків тощо.
Якщо подивитися у розрізі навчальних закладів, то всі навчальні заклади отримували кошти на вирішення першочергових проблем, окрім ЗОШ№8, яка є відносно новою школою, але вже також має проблему із затікання даху. Тому управлінням освіти було прийнято, а міським головою підтримано рішення щодо перерозподілу коштів на проведення поточного ремонту даху. Сподіваюсь на черговій сесії міської ради це рішення також буде підтримано депутатами. Найбільше від 1до 3 млн. грн. за три останні роки отримали коштів колегіум, НВК, ЗОШ№2,4,6 та ДНЗ №8, 16.
Додаткові кошти на поточні ремонти – це кошти як бюджету галузі, так і бюджету розвитку. Але за два роки це також значна сума близько 1 млн. гривень, що дало змогу усувати в основному проблеми, пов’язані з пожежною безпекою, електробезпекою, безпечним утримання приміщень, будівель навчальних закладів.
Приємно констатувати той факт, що у галузі успішно освоюються кошти не лише міського бюджету, а інших, зокрема, обласного та державного, за що освіта міста дякує народному депутату Литвину В.М. та депутату Житомирської обласної ради Нусбауму С.А., за сприяння яких надходять кошти. За три роки освоєно 841,8 тис. грн. з обласного бюджету та буде використано 1млн. 450 тис. коштів державного бюджету. Станом на 30 серпня всі ЗНЗ вже отримали інтерактивні комплекси, дошкільні навчальні заклади очікують на технологічне обладнання. Для цього тендерним комітетом управління освіти і науки успішно забезпечено процедуру проведення торгів. Також з великим зусиллям вдалося освоїти 1млн. 607 тис. грн. на реконструкцію даху НВК коштів державного фонду регіонального розвитку.
За три роки стрімко зросла кількість коштів, які використовувалися на харчування у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до росту вартості продуктів харчування з 3,2 до 7,3 млн грн у ЗНЗ та з 2,5 до 5,4 млн в ДНЗ. Проте аналізуючи фактичну вартість виконання натуральних норм харчування, вона знаходиться в межах 85 %, не 95% як заплановано. Тому з 2018 року буде переглянуто як вартість харчування, так і суму видатків на харчування з метою раціонального використання коштів.
Хоча щороку ми закуповуємо за кошти галузі, отримуємо благодійно чи за кошти інших бюджетів комп’ютерну техніку, її вкрай недостатньо для забезпечення сучасних потреб навчальних закладів.
Міська влада спільно з управлінням освіти і науки дбає про підвищення соціального статусу педагогів. Зокрема, у 2015 році була виплачена грошова винагорода педагогічним працівникам у розмірі 50% посадового окладу, у 2016 році – вже у розмірі 100%, у 2017 році за наявності фонду заробітної плати планується до дня працівників освіти також здійснити вищезгадану виплату. Приємним подарунком у 2016 році стало преміювання обслуговуючого персоналу та всіх керівників навчальних закладів за підготовку закладів до нового навчального року, на що використано 352 тис. грн. Були також премійовані і інші категорії працівників освіти до їх професійних свят та конкурсів.
Дієвими є дві міські програми, звітуватися про хід виконання яких ми будемо на черговій сесії міської ради у грудні 2017 року. Це Програма розвитку освіти міста Новограда-Волинського на 2016 – 2020 роки та Програма про часткове відшкодування витрат з перевезення учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів міста Новограда-Волинського на 2016 – 2018 роки.
Міська влада як засновник, управління освіти і науки як орган з делегованими повноваженнями та керівники навчальних закладів в першу чергу дбають про створення комфортних, безпечних умов перебування дітей та працівників у закладах. Тому необхідно вирішити ряд проблемних питань. До основного переліку проблем матеріально-технічної бази навчальних закладів, вирішення яких потребує значних капіталовкладень належить:
• завершення програми «Вікна. Двері» у всіх навчальних закладах (від 30 до 100% заміни)
• капітальний ремонт дахів (ЗОШ №7,10) та водозливної системи дахів навчальних закладів
• капітальний ремонт харчоблоків (ЗОШ №9,3,7)
• капітальний ремонт санвузлів (ЗОШ №3,7, ДНЗ №5,8)
• придбання меблів (парти в ЗНЗ, ліжечка в ДНЗ)
• поновлення комп’ютерної бази в ЗНЗ та ДНЗ
• облаштування території начальних закладів тротуарною плиткою
• капітальний ремонт фасадів (ЗОШ №2,3,7,9, ДНЗ №6,8)
• капітальний ремонт спортивних залів (ЗОШ №3,5,6)
Ці капітальні ремонти будуть сплановані протягом 2018-2022 років. На сьогодні у галузі є відкритих 27 проектно-кошторисних документацій з капітального ремонту та реконструкції, з них - 3 нові та 10 відкориговані вже у 2017 році. На 13 об’єктах ведуться роботи, ще на двох об’єктах за умови виділення коштів будуть виконуватись роботи у 4-ому кварталі 2017 року. Таким чином, у 2017 році необхідно закрити 15 проектно-кошторисних документацій, що потребуватиме колосальних зусиль від усіх, хто виконує роботи, перевіряє якість їх виконання, підписує угоди та акти виконаних робіт.
У зв’язку з вищесказаним виникає ряд труднощів:
• Недостатня спроможність підрядників виконувати роботи вчасно та якісно, а керівник закладу виконує функції наглядача
• У тендерних закупівлях не завжди є результат того, що цінова пропозиція відповідає якості товарів чи послуг
• Навчально-матеріальна база закладів не у повному обсязі відповідає сучасним технологіям навчання
• Гальмування розвитку галузі в зв'язку з неприйняттям нової редакції закону «Про освіту», зокрема, в контексті створення реальної автономії навчальних закладів
• Існуюча суспільна думка про те, що основну відповідальність за виховання, харчування, перевезення дітей мають нести міська влада та навчальні заклади».

Кiлькiсть переглядiв: 373

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.