Обговорення на засіданнях серпневих методичних об’єднань: нові професійні стандарти освіти

Традиційно старт кожному новому навчальному року дають серпневі конференції освітян. Важливою складовою серпневих конференцій є предметні секції.

Згідно з планом роботи управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради з 21 по 23 серпня 2017 року на базі НВК, ІМЦ та 28 серпня 2017 року в ІМЦ проведено 25 секційних засідань міських методичних об’єднань учителів загальноосвітніх навчальних закладів.

Одне із пріоритетних завдань методичної служби – робота над науково-методичною проблемою освітян міста «Підвищення рівнів загальної культури та професійної компетентності педагога як умова реалізації пріоритетних напрямів освіти міста». Мета навчально-діяльнісного етапу, який триватиме з вересня 2017 р. до травня 2020 р., полягає у створенні психолого-педагогічних умов для розкриття особистісного й професійного потенціалу педагогів. Завдання ІІІ етапу такі:

· закріпити внутрішню готовність кожного педагога до підвищення рівня загальної культури й професійної компетентності;

· забезпечити глибоке усвідомлення педагогів щодо єдності теоретичних і практичних складників загальної культури й професійної компетентності;

· застосувати систему інтерактивних засобів, що активізують у педагогів рефлексивне мислення та викликають інтерес до самоосвіти;

· формувати потребу в адекватному самосприйнятті, самопочутті, самопізнанні, здійсненні самоаналізу, самооцінки, самоконтролю;

· орієнтувати педагогів на рефлексійний підхід у здійсненні педагогічного процесу та удосконалення відповідних умінь і навичок.

Однією з актуальних проблем серпневих секцій є науково-методичне забезпечення впровадження Нової української школи.

Перехід до Нової української школи – вимога часу, зумовлена необхідністю формувати нове покоління, здатне розбудовувати громадянське суспільство, прищеплювати бажання молоді отримати освіту, яка б відповідала міжнародним стандартам, переходом від знаннєвої парадигми освіти до компетентнісної.

На секційних засіданнях традиційно розглянуто пакет нормативних документів, рекомендацій стосовно особливостей, змін у викладанні предметів, ознайомлено вчителів з оновленими навчальними програмами для 5-9 класів, детально проаналізовано особливості навчальних програм 9-го класу за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, звернено особливу увагу на літературу з проблемної теми та основні принципи її практичного використання, надано методичні рекомендації щодо ведення шкільної документації та планування навчально-виховного процесу з предметів у 2017-2018 н.р. за триместровою системою.

Значну увагу було приділено науково-методичному забезпеченню підготовки вчителів до роботи з обдарованими дітьми, розглянуто питання підготовки учнів до роботи в секціях МАН, а саме: керівництво науково-дослідницькою діяльністю учнів. Відзначено педагогів, які підготували переможців ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, конкурсів, турнірів.

Спільними для всіх секцій були також питання:

· аналіз стану викладання навчальних предметів і рівня навчальних досягнень учнів;

· підвищення якості й ефективності уроку на основі впровадження інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання;

· диференціація й індивідуалізація навчання в сучасній школі;

· шляхи формування предметних компетентностей учнів;

· інформація щодо он-лайн опитування педагогів на сайті УОН та ІМЦ «На шляху реформування освіти».

Як і в попередні роки, на секціях було приділено увагу питанням підвищення кваліфікації педагогічних кадрів: підбито підсумки 2016-2017 навчального року, заслухано звіти вчителів, які підвищували професійну компетентність на курсах підвищення кваліфікації. Предметом обговорення на всіх секціях були питання щодо організації підвищення професійної компетентності вчителя у міжкурсовий період. З цією метою було проаналізовано роботу ММО у 2016-2017 навчальному році та окреслено завдання щодо вдосконалення змісту і форм роботи у новому навчальному році.

Провідною ідеєю навчально-виховного процесу в навчальних закладах у 2017-2018 н.р. має стати забезпечення безперервності та наступності навчання і виховання, гармонійне поєднання інтересів особистості, суспільства, держави. Сучасні педагогічні технології, інноваційні процеси розвитку освіти мають бути спрямовані на особистість дитини, на розкриття її інтелектуальних, творчих здібностей, на задоволення інтересів і потреб у самовизначенні, на орієнтацію підростаючого покоління на здоровий спосіб життя.

Крім спільних для всіх секцій проблем, розглянуто специфічні, характерні для кожної секції питання.

***

28 серпня на базі інформаційно-методичного центру відбулося секційне засідання заступників директорів навчальних закладів міста. З початком навчального року заступників керівників навчальних закладів міста привітали заступник начальника управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради Табакова А.О. та завідувач ІМЦ Філанчук С.В.

У ході зустрічі проаналізовано стан підготовки документації навчального закладу до нового навчального року, визначено нові підходи та основні вимоги до роботи навчальних закладів за триместровою системою.

Обговорено результативність роботи об’єднання заступників директорів шкіл за попередній навчальний рік та сплановано роботу на наступний, узгоджено участь педагогів у загальноміських методичних заходах, проаналізовано результативність ЗНО-2017.

За результатами участі у тренінгу «Створення інклюзивного середовища в Житомирській області» рекомендації щодо організації інклюзивного навчання надала заступник директора ЗОШ №7, голова постійно діючого семінару заступників директорів шкіл Герасимчук О.П.

***

У процесі діяльності методичного об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів міста керівниками методичних об’єднань практичних психологів та соціальних педагогів Хоменко Л.П. та Нємєц Г.М. проаналізовано роботу за попередній навчальний рік. Керівник міської психологічної служби, завідувач ІМЦ Філанчук С.В. надала присутнім методичні рекомендації щодо основних напрямків діяльності служби, зокрема особлива увага супроводу дітей, батьки яких перебувають в АТО, дітям із особливими освітніми потребами тощо.

Практичні психологи та соціальні педагоги обговорили проект «Положення про психологічну службу системи освіти України», надали ряд конструктивних пропозицій щодо проекту Положення, діагностичного мінімуму та циклограми діяльності, яка має бути затверджена у новій редакції найближчим часом.

***

На засіданні ММО заступники директорів з виховної роботи обговорили методичні рекомендації МОН з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017-2018 н.р. Особливої уваги набуває питання превентивного виховання. Навчальний заклад має впроваджувати демократичну культуру через вироблення відповідних процедур для захисту прав дитини і формування демократичних цінностей: захищати права дитини, стати місцем, безпечним для дитини, і йдеться не лише про фізичну безпеку, а й про атмосферу довіри і взаємоповаги, де немає насильства та дискримінації. Також наголошувалося, що в планах виховної роботи необхідно передбачити заходи щодо відзначення важливих пам’ятних та ювілейних дат 2017-2018 навчального року.

***

На засіданні ММО класних керівників обговорено тематику та форми проведення Першого уроку. Вирішено взяти такі орієнтовні теми першого уроку: «Поважаю європейські цінності – будую сучасну Україну», «760-річчя від першої літописної згадки про місто Новоград-Волинський». Розглянуто методичні рекомендації «Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення».

***

Педагоги-організаторипроаналізували роботу за минулий навчальний рік, спланували роботу міського учнівського клубу «Звягель-Патріот». Педагоги-організатори запланували провести міський фестиваль патріотичної пісні, цикл патріотичних інтелектуальних ігор «26 причин любити Україну».

***

На ММО словесників методистом ІМЦ Огородник О.В. було підбито підсумки освітньої діяльності вчителів української мови і літератури за 2016-2017 навчальний рік, проаналізовано результати ДПА та ЗНО – 2017, визначено пріоритетні напрями навчання школярів рідної мови і літератури наступного навчального року. Керівник ММО Волошина Л.Є. (колегіум) ознайомила присутніх з інструктивно-методичними рекомендаціями щодо вивчення шкільних дисциплін у основній та старшій школі у 2017-2018 навчальному році (Лист МОН №1/9-436 від 09.08.2017 р.). Педагоги Ульянова О.В. (ЗОШ №10), Пилипенко К.І. (НВК), Сукач Н.В. (ЗОШ №2) дали рекомендації щодо підготовки до ЗНО-2018. Словесники опрацювали зміни до навчальних програм з української мови та літератури. Дейнека Л.В. (ЗОШ №9) нагадала вимоги до ведення класних журналів та учнівських зошитів. Філологи ознайомилися з планом роботи ММО на 2017-2018 н.р., ювілейними датами наступного року, спланували роботу над реалізацією проблемної теми освітян міста, творчі поїздки, літературні вітальні, роботу творчої групи з упровадження методики ОЗОН на уроках української літератури, участь у VІІ фестивалі «Мій особистісно зорієнтований урок» у м. Біла Церква, Всеукраїнському конкурсі «Учитель року» (номінація «Українська мова»), провели низку рефлексійних вправ, створили «Банк педагогічних пропозицій» на новий навчальний рік.

***

Учителі іноземних мов (англійської, німецької, французької, польської) після знайомства з молодими колегами та проведення «вправ-криголамів» разом із Огородник О.В., методистом ІМЦ, детально проаналізували роботу за минулий навчальний рік, сформулювали пропозиції щодо роботи у наступному, ознайомилися з переліком програм та підручників на 2017-2018 н.р., змінами у програмах. Опрацювали критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з усіх видів мовленнєвої діяльності, види контролю, вимоги до перевірки зошитів, словників. Капчинська Л.А., керівник ММО вчителів англійської мови, Тетеря А.М., керівник ММО вчителів німецької, польської, французької мов, детально ознайомили учасників нарад із рекомендаціями МОН щодо вивчення іноземної мови у 2017-2018 н.р. (Лист МОН №1/9-436 від 09.08.2017 р.). Опанасюк Л.В. (ЗОШ №10), Овчиннікова О.В. (колегіум), Матузок Л.І. (СШ №4), Капчинська Л.А. (ЗОШ №5) поділилися досвідом організації літніх мовних таборів та роботи з волонтерами. Інформацією про стажування в Німеччині та візит німецької делегації в СШ №4 поділилася Опанасюк О.Л. (СШ №4). Зіннуров Е.І. (колегіум) розповів про участь учителів польської мови ЗНЗ міста у тренінгу в місті Варшаві у рамках польсько-українського проекту. Усі шкільні предметно-методичні комісії учителів іноземних мов отримали подяки від управління освіти і науки за проведені на високому рівні заходи в рамках Року англійської мови в Україні.

Отож учителі англійської мови продовжать співпрацю з Міжнародними освітньо-методичними центрами Pearson-Dinternal та ММ Publication, запланували загальноміську (не)конференцію, навчальну поїздку, «Speaking Club» для вчителів, майстер-класи учителів-методистів Капчинської Л.А. та Зіннурова Е.І. Учителі німецької мови проведуть низку заходів до Року німецької мови в Україні, візьмуть участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року» (номінація «Німецька мова»).

***

Під час засідання методичного об’єднання вчителів музичного та хореографічного мистецтва міста проаналізовано роботу за попередній навчальний рік, ознайомлено з методичними рекомендаціями на 2017-2018 н.р. Керівником ММО (Шевля А.С.) було сплановано роботу Школи обміну досвідом та проведення міського музичного фестивалю «Сім струн свого серця, тобі рідне місто».

***

На засіданні ММО учителів початкових класів та вихователів ГПД методист ІМЦ Лінчук В.К. проаналізувала освітню діяльність об’єднання за 2016-2017 навчальний рік та було визначено пріоритетні напрями навчання початкової школи на наступний навчальний рік. Керівники ММО Романюк О.І., Величко Л.А. ознайомили присутніх з інструктивно-методичними рекомендаціями щодо викладання в початковій школі у 2017-2018 навчальному році та повідомили про зміни до навчальних програм. Про особливості впровадження «Пілотного проекту нового Державного стандарту початкової освіти у 2017-2018 н.р.» та рекомендаціями учителів початкових класів міста до проекту Державного стандарту початкової освіти, які було відправлені в МОН України, повідомила заступник директора з навчально-виховної роботи в початкових класах колегіуму Ющик Г.Є. Створено творчу групу учителів початкових класів, які будуть працювати за новим Державним стандартом у 2018-2019 н.р.

***

Члени ММО шкільних бібліотекарів на секційному засіданні заслухали звіт керівника об’єднання Зозулі Л.В. про роботу бібліотек шкіл міста та спланували нові завдання на 2017-2018 н.р. Особлива увага була спрямована на забезпечення підручниками учнів ЗНЗ міста та впровадження інноваційних форм масової роботи бібліотек.

***

Члени ММО зарубіжної літератури і російської мови на секційному засіданні обмінялися міркуваннями щодо програмного забезпечення й особливостей календарно-тематичного планування своїх предметів, обговорили теми наступного літературного проекту та семінарів-практикумів у 2017-2018 н.р., взяли участь у рефлексивній вправі «Літературна жінка».

***

Члени ММО вчителів суспільно-природничого циклу обговорили зміни до програм у 5-9-х класах згідно Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Було наголошено, що при викладанні навчальних дисциплін суспільно-природничого циклу в сучасній школі необхідно посилити практичну спрямованість змісту освіти, акцентуючи увагу на вивченні явищ, процесів, об’єктів, з якими стикаються учні у повсякденному житті.

***

Учителі математики проаналізували роботу за минулий навчальний рік, сформулювали пропозиції щодо роботи у наступному, ознайомилися з переліком програм та підручників на 2017-2018 н.р., оновленими начальними програмами. Криштановська О.М.. керівник ММО детально ознайомила присутніх із методичними рекомендаціями щодо вивчення математики у 2017-2018 н.р. Було опрацьовано критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з усіх видів математичної діяльності, види контролю. Костюк О.М., методист ІМЦ, обговорила із учасниками засідання результати ЗНО-2017 та ДПА-2017 у 9 класах.

***

На засіданні ММО вчителів фізики учасники під керівництвом Алєксєєнко М.Т., голови ММО, опрацювали методичні рекомендації щодо вивчення фізики та астрономії у 2017-2018 н.р. Костюк О.М., методист ІМЦ, розкрила 4 наскрізні лінії та 10 ключових компетентностей з предмету. Кожен педагог мав змогу ознайомитися з інформацією про участь ЗНЗ міста в інтерактивному конкурсі «Левеня». Учителі фізики спланували проведення Дня науки у формі фестивалю наукових та експериментальних розробок.

***

Члени ММО вчителів інформатики розпочали засідання із ознайомлення із аналізом роботи методичного об’єднання, обговорили особливості проведення учнівських олімпіад з ІКТ та програмування, роботу Школи «Обдарована дитина». Костюк О.М., методист ІМЦ, провела інформаційно-бібліографічний огляд новинок методичної та педагогічної літератури з проблемної теми освітян міста.

***

На засіданні ММО вчителів трудового навчання керівники методичних об’єднань Габелко О.В. та Габелко О.Є. детально розкрили зміст методичних рекомендацій з предмету у 2017-2018 н.р., наочно продемонстрували зразок матриці, на основі якої складається календарно-тематичний план з предмету. Члени методичного об’єднання обговорили план роботи ММО на 2017-2018 н.р., особливості проведення олімпіади з предмету та проведення міського фестивалю «Вишиванка єднає українців», приуроченого до Дня української вишиванки.

***

Керівники ММО вчителів образотворчого мистецтва і художньої культури Лавренюк О.П.,учитель ЗОШ №10, та Іванченко С.В., учитель НВК, зупинились на програмному забезпеченні у початковій ланці та у 5-9 класах, акцентували увагу на розвантаженні школярів інформацією, а натомість передбачити виконання пошукових (мистецьких) проектів та створення живописних та графічних композицій тощо. До перспективного плану на наступний навчальний рік члени ММО запропонували низку семінарів-практикумів та майстер-класів із актуальних тем викладання предметів, а також творчу поїздку до картинної галереї м. Львова.

Методисти ІМЦ

Кiлькiсть переглядiв: 666

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.