Організація допрофільного та профільного навчання математики через призму диференціації

Як допомогти школярам опанувати математику? Як пояснювати цей, важкий на думку багатьох, батьків та учнів навчальний предмет на доступному рівні? Одним із шляхів рішення вказаних проблем є організація роботи учнів у групах на доступному та потрібному їм рівні. Саме для цього потрібна диференційований підхід педагогів до учнів. Однією з форм організації диференційованого підходу є профільне навчання.

/Files/images/допро2.jpgВпровадження допрофільного та профільного навчання з будь-якого напрямку завжди викликає додаткові проблеми: потрібно враховувати бажання учнів, батьків, наявність відповідних педагогічних кадрів, можливості адміністрації школи забезпечити процес профілізації достатньою кількістю годин тощо.

СШ №4 кілька років поспіль працюють над питанням впровадження допрофільного та профільного вивчення математики через мобільні диференційовані групи. З метою ознайомлення з досвідом роботи шкільного об’єднання вчителів математики та адміністрації школи інформаційно-методичним центром 13 грудня 2012р. в СШ №4 організовано міський семінар-практикум вчителів математики з теми: «Розвиток свідомого ставлення учнів до вивчення математики шляхом впровадження допрофільного та профільного навчання через призму диференціації».

Система диференційованого підходу до вивчення математики складається з ранньої допрофільності (з 5 по 7 клас). Починаючи з 5 класу формуються диференційовані мобільні групи різних рівнів навчання. В 6 та 7 класах учнів переводять із однієї групи в іншу за їхніми бажаннями, досягненнями та рівнем навчання. У 8 та 9 класах учні школи вже в сформованих групах вивчають математику поглиблено. А в 10, 11 класах предмет опановується на профільному рівні.

Учасникам семінару вчителі СШ №4 Бортник Л.Д., Сукач Т.В., Вазінська Г.Г., Литвинчук В.Г., Мороз І.В. продемонстрували досвід роботи в математичних диференційованих мобільних групах на власних уроках. Вчителі математики ЗНЗ міста мали змогу відвідати уроки в:

- 11 класі (інформаційно-технологічний профіль з поглибленим вивченням математик) вчителя Літвінчук В.Г. з теми «Правильні многогранники»;

- 10 класі (математичний профіль) вчителя Бортник Л.Д. з теми «Системи нерівностей з двома змінними»;

- 6А/В класи (математична група) вчителя Мороз І.В. з теми «Додатні та від’ємні числа. Число 0»;

- 8А/Б класи (поглиблене вивчення математики) вчителя Сукач Т.В. з теми «Числові нерівності та нерівності з однією змінною»;

- 9А/Б – (поглиблене вивчення математики) вчителя Вазінської Г.Г. з теми «Розув’язування квадратичних нерівностей з параметрами».

Під час обговорення лунали лише позитивні відгуки. Вчителі математики ЗНЗ міста відзначили високий фаховий рівень колег СШ №4 з організації впровадження допрофільного та профільного навчання шляхом диференціації та достатньо високий показник діяльності учнів на уроках математики на будь-якому із його етапів.

Надія БУЧИНСЬКА, методист ІМЦ

тел. (04141) 5-20-69

Кiлькiсть переглядiв: 394

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.