Особливості навчального середовища

у 1-х класах ЗНЗ міста Новограда-Волинського

(Багато що у створенні навчальних середовищ у школах міста повторюється, однаково якісно створено та організовано. Ми намагалися виділити саме особливості у створенні та використання навчального середовища не тільки за світлинами, які були представлені на виставці-огляді, а і з коментарів, які давали представники шкіл міста.)

1. Навчально-виховний комплекс «Гімназія ім. Лесі Українки – школа І ступеня»

1. У кожному класі діють змінні виставки дитячих робіт

2. Створені бібліотечки дитячої літератури

3. Проводяться щоденні «Ранкові зустрічі»

4. Проведена шкільна акція «Подаруй школі парту»

5. Використовуються у 1-х класах великі плазмові екрани-телевізори

2. ЗОШ №2

1. У навчальних кабінетах створено символічні «Островки примирення»

2. Родинні куточки (фото родини (тато, мама ін.)

3. Куточок усамітнення

4. Закуплено ноутбуки та плазмові телевізори

3. ЗОШ №3

1.Закуплено та поповнено класні кімнати новим демонстративним, ілюстративним, роздатковим матеріалом

2. Облаштовано окрему кімнату для сну та відпочинку дітей

3. Облаштовано окрему кімнату для організації рухливих ігор

4. Спеціалізована школа №4

1. Окрема рекреація для початкової школи, яка має відповідне оформлення

2. Медичний та стоматологічний кабінети

3. Щоденно організовується обов’язкова прогулянка на свіжому повітрі

4. Щоденно транслюється по шкільному радіо та проводяться загальношкільні фізкультхвилинки

5. Облаштовано окрему спортивну залу для учнів початкової школи

5. ЗОШ №5

1. Створено клас хореографії для учнів початкових класів

2. Насичені іграшками ігрові кімнати

3. Використовуються можливості шкільного екологічного парку

6. ЗОШ №6

1. Оновлені меблі у 1-х класах

2. Закуплено багато різноманітного спортивного та ігрового інвентарю

3. Вчителі використовують шкільні ноутбуки

4. Школа багата озелененням

7. ЗОШ №7

1. Школа впроваджує розвивальне навчання – створюється навчальне середовище розвивального типу

2. Впроваджується інклюзивне навчання

3. Тісні зв’язки з ДНЗ №4

4. Використовується комп’ютерні технології у навчанні та обладнання «ВОТУМ»

8. ЗОШ №8

1. Нові просторі навчальні кабінети

2. Індивідуальне освітлення класних дощок

3. Використовується у початковій школі лінгафонний кабінет та нова комп’ютерна техніка

4. Окремий вихід початкової школи на вулицю

5. Облаштований ігровий та спортивний дитячий майданчик на вулиці

9. ЗОШ №9

1. Відремонтовані навчальні кабінети

2. Активна співпраця початкової школи з ДНЗ №15 та №16

3. Використовуються для прогулянок велика озеленена територія школи

10. ЗОШ №10

1.Використовуються у 1-их класах ноутбуки та плазмові телевізори

2. Впроваджено «уроки доброчестя»

3. Обладнана нова ігрова та спальна кімнати

11. колегіум

1. Створені куточки усамітнення

2. Наявність індивідуальних шаф для власних речей учнів

3. Впроваджується проект «Озеленення класів»

4. Закуплені учнівські парти, що регулюють висоту

5. Облаштовані ігрові куточки в рекреаціях колегіуму

6. Впровадження «фруктових» та «танцювальних» перерв

7. Використовуються у 1-х класах мультимедійні комплекси та великі плазмові екрани-телевізори

8. Впроваджено систему розвивального навчання

9. Облаштовано «зелений клас» у дворі школи

Результати обговорення педагогами міста Новограда-Волинського теми «Моє уявлення про ідеальне навчальне середовище у 1-х класах»

(наше уявлення про те, що ми хотіли, щоб це було вирішено на державному рівні)

  1. На ідеальне навчальне середовище в 1-х класах у нашій країні кошти не виділяють і, мабуть, виділяти не будуть. Тому уявляти немає сенсу. Потрібно подякувати вчителям, які організовують батьків і власними силами влаштовують ігрові куточки в класах, закуповують ТЗН.
  2. Уявляю у початковій школі: сучасна класна кімната, обладнана необхідними ТЗН (мультимедійна дошка, плазмовий телевізор), меблями, підручниками, відповідно віковим особливостям шестирічок….
  3. Потрібно відповідне фінансування впровадження нових стандартів саме для створення навчального середовища! На жаль, створення відповідного навчального середовища для 1-х класів не фінансується!
  4. Середовище для відпочинку, ігрової діяльності, фізичного розвитку, зала для виховних заходів, спортивна зала
  5. Біля кожного класу – ігрова кімната
  6. Теплі, затишні кімнати (не великі) для сну
  7. Велика актова зала для виховних заходів
  8. Дієва співпраця учителі – батьки – практичний психолог – медичні працівники
  9. Наявність необхідного програмного забезпечення, яке б відповідало психологічним та віковим особливостям та потребам учнів
  10. Умови, як у ДНЗ (клас, спальня, ігрова інше) – буде найменш проблемний перехід дитини від ДНЗ до початкової школи
  11. Перша умова – здоров’язберігаючі технології (фізико-хімічні, структури простору, часу, техніко-естетичні). Усі нові стандарти, програми повинні забезпечувати здоров’я дитини
  12. Наявність учителя-асистента (він же техробітник)
  13. Духовні умови існування дитини в навчальному середовищі
  14. Сучасна ігрова кімната
    1. Іграшки розвивальні (комплексні, сучасні)
    2. Телевізор (розвивальні мультфільми)
    3. Комп’ютер у класі з доступом до Інтернету та відео на великий екран
    4. Меблі сучасні
  15. Дитяча спальня
    1. Меблі (ліжечка)
    2. Калорифери
    3. Постіль
  16. Класна кімната
    1. Навчальні таблиці
    2. Методична література (диски навчальні)
    3. ТЗН, нові підручники, нова матеріальна база
  17. Забезпечення умовами, наближеними до домашніх
  18. Забезпечити наступність у програмах ДНЗ і початкової школи
  19. Просторі, сучасно вмебльовані кімнати, забезпечені сучасним технічним обладнанням, іграшками, спортивним інвентарем
  20. Забезпечення більш індивідуального, більш диференційованого навчання (не за рахунок 7 рук у вчителя)
  21. Більше використовувати досвід початкових класів розвинутих країн
  22. Навчання першокласників у відокремлених від основної школи приміщеннях. Створення окремих початкових шкіл.
  23. Впровадити у штатний розклад навчального закладу посаду асистента вчителів 1 класів (оплачувану).
  24. Досконалості ідеального немає кінця. Але, ідеальне середовище для учнів 1-го класу, це таке середовище, яке максимально наближене до домашнього. У школі для дитини має бути все для її навчання, виховання та розвитку. Школа повинна мати умови для всіх новітніх прогресивних технологій навчання, високо оснащена матеріальна база.
  25. Забезпечити школи сучасними спортзалами, їдальнями, ігровими, навчальними кабінетами
  26. Зменшити наповнюваність початкових класів (до 15-20 учнів)
  27. Допомога держави у створенні навчального середовища. Створення та реалізація цільових державних програм з відповідним фінансуванням
  28. Розвантажити програму (неперевантаження навчальною програмою учнів початкових класів). Для цього будь-яку програму апробовувати на практиці декілька років в експериментальних класах (2-5 на область).
  29. Дотації для малозабезпечених сімей у забезпечення харчування
  30. Забезпечення учнів початкової ланки, які працюють за системою розвивального навчання, безкоштовними підручниками.

Пропозиції учасників семінару щодо удосконалення навчального середовища у школах міста Новограда-Волинського

(це проблеми над вирішенням яких ми працюємо)

1. Державною програмою має бути передбачено забезпечення антисколіозними партами (одномісні, двомісні)

2. Потрібна достатня кількість методичних матеріалів, які повинні відповідати новим підручникам і новому Державному стандарту освіти

3. Забезпечення 1-і класів інформаційними засобами навчання та мультимедійними комплексами

4. Підняти якість харчування у школах, або не харчувати в школах (ніде в світі не «запихають» кашу чи картоплю об 10-11 ранку). Питання викликало заперечення – деяким дітям і таке харчування досить важливо. Головне – якість харчування.

5. Очистка питної води в їдальні для харчування учнів

6. Відміна «оздоровлення» на асфальті (літній табір). Це профанація оздоровлення…

7. Достатній рівень навчальної підготовки майбутніх першокласників у дитячих садочках

8. Забезпечити школи комп’ютерною технікою та впроваджувати ІКТ з першого класу (діти вже використовують планшети, айфони, інші засоби комунікації)

9. Створювати позитивний емоційний настрій у дітей – для цього необхідно посилити відповідно психологічну підготовку вчителів.

10. У кожну школу – вчителя-логопеда (так як багато дітей з вадами мовлення)

11. Давайте покращувати співпрацю «учителі – батьки – практичний психолог – медичні працівники»

ЗОШ №3

/Files/images/Рибачок 0121.jpg/Files/images/Рисунок11.jpg/Files/images/Рисунок21.jpg/Files/images/Рисунок31.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 2390

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.