Творча група з упровадження методики ОЗОН
на уроках української літератури
під керівництвом Фасолі А.М.

/Files/images/DSCF5789__1.jpg

Фасоля Анатолій Миколайович, НАПН
/Files/images/fasolia3.jpg Старший науковий співробітник лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук.
Захистив кандидатську дисертацію на тему “Формування духовного світу особистості у процесі вивчення української літератури, 9 – 11 класи” (2000). Магістр філософії (в галузі літературознавства) Українського вільного університету (Мюнхен).
Педагогічний стаж 17 років. Відмінник освіти України.
Розробляє проблеми розвитку особистості засобами художньої літератури. У сфері наукових інтересів питання вивчення творчості представників української діаспори, новітньої української літератури, застосування активних та інтерактивних технологій, психології творчості, розвиток читацьких умінь.
Досліджуючи проблему особистісно зорієнтованого навчання, запропонував алгоритм його впровадження, розробив побудовану на принципах ОЗОН модель навчання української літератури в основній школі.

Теоретичні напрацювання А.Фасолі апробуються вчителями Києва, Дніпродзержинська, Одеси, Рівного, Вінницької, Волинської, Житомирської, Львівської, Рівненської, Чернігівської областей.

Результати досліджень висвітлено у понад сотні публікацій, у тому числі методичних посібниках “Великий Учитель свого народу (Вивчення творчості Уласа Самчука в середній школі” (2000), “Цитатник. 11 клас” (2003, укладач), “Особистісно зорієнтований урок української літератури. З досвіду роботи” (2005, співукладач), “Особистісно зорієнтоване планування та моделювання уроків з української літератури” (5-8 класи, 2007-2008; співавтор, наук. редактор).
Курс лекцій для слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів “Особистісно зорієнтоване навчання: сутність, основи, технології” (2008, у співавторстві) визнаний кращою методичною розробкою в системі післядипломної педагогічної освіти України.

Нагороджений грамотами районного відділу освіти Бориспільського району Київської області, Вінницького обласного відділу народної освіти, Почесною грамотою Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації, грамотами і почесними грамотами Інституту педагогіки НАПН України, Почесною грамотою Президії НАПН України.

Електронна пошта: anfas@ukr.net

Літературна освіта: компетенції, компетентності, знання, уміння, навички
Шлях до Шевченка

П"ять років поступу
Педагогічна техніка, технологія і ... поезія. "Урок одного вірша" у сьомому класі
Калюжникова Алла Василівна, СШ №4
/Files/images/Калюжникова А.В..gif Алла Василівна Калюжникова,
учитель української мови та літератури,
Новоград-Волинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4 з поглибленим вивченням окремих предметів і курсів «Школи сприяння здоров`ю», спеціаліст вищої категорії

Педагогічне кредо
Неважко іти чиїмись слідами, складніше, але почесніше самостійно прокладати свій шлях...


Мій шлях в ОЗОН
В.О.Сухомлинський казав: «Стає майстром педагогічної праці швидше всього той, хто відчув у собі дослідника». Упевнена, що неталановитих дітей не буває. Кожен має свою іскринку. Дуже важливо своєчасно помітити її, не дати зачахнути, загинути. Тому перед кожним учителем стоїть завдання – розкрити потенціал дитини, розвинути його. А це все змушує вчителя експериментувати. знаходитися у постійному пошуку. І це – для мене, бо «життя прекрасне, якщо кипить».
Я впевнена, що ОЗОН надає кожному учневі, опираючись на його здібності, нахили, інтереси, особистісні цінності і суб’єктний досвід, можливість реалізувати себе в пізнавальній та інших видах діяльності. А як кінцевий результат упровадження ОЗОНу є підвищення рівня внутрішньої мотивації учня, зниження тривожності, зростання впевненості у своїх силах, формування відповідних компетентностей, наслідком чого є підвищення успішності.
Саме тому, коли мені запропонували увійти до складу творчої групи ОЗОН, якою керує кандидат педагогічних наук А.М.Фасоля, я погодилась. Хоча були, звичайно, певні сумніви, бо здавалося, що все це ми робимо (правда, не в системі), і нічого тут нового немає. І це так, але, увібравши в себе елементи інших методик (розвивального, модульно-рейтингового навчання, педагогіки співробітництва та інших), особистісно зорієнтоване навчання відрізняється від інших педагогічних систем тим, що жодна з них не ставила за мету зробити учня суб’єктом навчальної діяльності, створити умови для його самовизначення і самореалізації.
Ознайомившись з теорією та методикою особистісно зорієнтованого навчання, викладених у працях А.Фасолі, Є.Стенова, відвідавши теоретичний курс лекцій, узялась до роботи. Працюю за цією методикою з 2009 року, була учасником І, ІІ та ІІІ Всеукраїнських фестивалів «Мій особистісно зорієнтований урок» (в рамках яких провела три відкритих уроки). Нині вже маю певні здобутки, якими і хочу поділитися.

Урок 11 клас І.Кочерга Свіччине весілля
Урок 5 клас П.Тичина Не бував ти у наших краях
Урок 6 клас М.Вороний Євшан-зілля
Урок 6 клас С.Черкасенко Маленький горбань
Урок 6 клас Т.Шевченко Зоре моя..
Урок 7 клас А.Чайковський За сестрою
Урок 8 клас В.Сосюра Васильки
Урок 8 клас О.гончар Людина в степу
Урок 8 клас Т.Шевченко Минають дні
Урок 9 клас Т.Шевченко Причинна
Букша Тетяна Дмитрівна, ЗОШ №9
/Files/images/image011.jpg Тетяна Дмитрівна Букша,
учитель української мови та літератури загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №9 м. Новограда-Волинського, спеціаліст вищої категорії, старший учитель


Життєве кредо:
Мудрим не вродився, а навчився.
Народна мудрість

Я в ОЗОНі
Живучи на цій землі, ми, люди, часто навіть не підозрюємо, що є у світі щось таке, що може, за нашого бажання , зробити життя цікавішим, змістовнішим, таким, що відкриває нові обрії, розширює горизонти, змінює погляди абсолютно у всіх життєвих напрямках, примушує на звичні речі дивитися під іншим кутом зору…
Для мене таким відкриттям став ОЗОН. На перший погляд – одна з багатьох методик навчання літератури у сучасній школі, упровадження якої дає змогу сьогоднішньому школяреві подивитися на художній твір через призму власного «я». Та захопив мене ОЗОН у першу чергу не як учителя, а як просту людину, яка подивилася на світ, професію, оточення під позитивним кутом зору. Цей позитив додає сил, тримає в тонусі, згуртовує однодумців.
Я в ОЗОНі, бо так мало бути, бо то ковток свіжого чистющого повітря, яким не кожному дихати під силу.
Ми зробили свій вибір.
Наш вибір - ОЗОН.
Дихаймо ОЗОНом!!!

Урок 7 клас А.Малишко Пісня про рушник
Урок 8 клас М.Коцюбинський Що записано в книгу життя
Урок 5 клас Є.Гуцало Лось

Ульянова Олена Владиславівна, ЗОШ №10
/Files/images/Ульянова.jpg Олена Владиславівна Ульянова,
учитель української мови та літератури Новоград-Волинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10 художньо-естетичного профілю, спеціаліст І категорії


Життєве кредо:
«У серце увійде лише те, що йде від серця».
Жан Жак Руссо


«Я в ОЗОНі»
Для мене робота у творчій групі особистісно зорієнтованого навчання- це нові знання і нові можливості. Розумію, що ОЗОН- потреба сьогодення і майбутнього, що саме особистісно зорієнтований урок допоможе зробити навчання цікавим і змістовним, а також сприятиме створенню умов для внутрішнього розвитку особистості, самопізнання, формування життєвих компетентностей. Усвідомлюю, що основне завдання вчителя – допомогти дитині пізнати себе, розкрити творчий потенціал, подолати невпевненість у власних силах, спонукати повірити у те, що вона не така, як усі, бо вона – особлива! Тому доводиться крок за кроком долати непростий шлях від традиційного уроку до уроку особистісно зорієнтованого. Відвідування й аналіз відкритих уроків, проведених членами творчої групи, а також підготовка та проведення власних збагатили мене безцінним досвідом. Адже тільки в атмосфері творчого пошуку народжуються нові ідеї, тільки на уроці під час безпосереднього спілкування з дітьми виявляються всі плюси й мінуси тієї чи іншої технології. Приємно зазначити, що дедалі частіше вчителі використовують у своїй роботі елементи особистісно зорієнтованого навчання, переконують у його ефективності. Переконана - майбутнє за ОЗОНом! Якими ж доречними є слова педагога-новатора Рибнікова: «Ми даємо учням твір мистецтва, художній образ - його потрібно побачити, почути, потрібно з ним зустрітися, здивуватися йому, зрадіти чи відчути презирство, гнів, відразу і тільки тоді переходити до аналізу».

Урок 9 клас Т.Шевченко Катерина Наймичка
Урок 7 клас М.Трублаїні Шхуна Колумб
Урок 9 клас Г.Сковорода
Урок 7 клас В.Голобородько Ми йдемо
Урок 7 клас Б.Харчук Планетник
Урок 6 клас М.Вороний Євшан-зілля
Урок 6 клас Є.Гуцало Олень Август
Урок 6 клас В.Близнець Звук павутинки
Урок 10 клас О.Кобилянська Меланхолійний вальс
Жовталюк Олена Борисівна, колегіум
/Files/images/Жовталюк.gif Олена Борисівна Жовталюк,
учитель української мови та літератури
Новоград-Волинського колегіуму


Життєве кредо:
«Особистість виховується особистістю,
людина - людиною, а доброта – добротою».
В.О.Сухомлинський



Я - ОЗОНівка
На сучасному етапі набула актуальності педагогіка співпраці і толерантності, завдяки якій учитель і учень відчувають себе самодостатніми особистостями. Учитель сьогодні – це той, хто допомагає знайти власну правду, допомагає розвивати самосвідомість і впевненість у собі.
Коли я прийшла працювати до колегіуму після закінчення університету, мене хвилювало питання: як навчити школярів любити навчатися? Як прищепити любов до свого предмету? Відповіді на ці запитання я знайшла, коли почала працювати у творчій групі «озонівців» нашого міста під керівництвом старшого наукового співробітника лабораторії української мови та літератури Інституту педагогіки України, кандидата педагогічних наук Фасолі Анатолія Миколайовича.
Працюючи в ОЗОНі, я побачила позитивні зміни в успішності своїх учнів і змінила власний підхід до роботи. Уроки прагну проводити в атмосфері взаємодовіри, толерантності, відкритості, тому і надаю перевагу особистісно зорієнтованій технології .
Урок 5 клас А.Дімаров Для чого людині серце
Урок 5 клас К.Малицька Чом, чом, чом, земле моя
Урок 7 клас В.Сухомлинський Важко бути людиною
Урок 5 клас Узагальнення з теми "Літературна казка"
Урок 7 клас М.Стельмах Гуси-лебеді летять
Урок 8 клас М.Коцюбинський Що записано в книгу життя
Классович Світлана Павлівна, ЗОШ №3
/Files/images/Классович С.П..jpg Світлана Павлівна Классович,
учитель української мови та літератури загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 м.Новограда-Волинського

Педагогічне кредо:

Земле, дай мені мужність Данко,
Щоб не згаснути ані на мить.
Для людей променистим світанком
Хочу сонячний день запалить
М. Горький


Я і ОЗОН

ОЗОН… це можливість допомогти дитині зрости в успіху, дати відчути радість від здолання труднощів, впевненість у своїх силах. Дати дитині можливість стати особистістю, яка вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати знання і вміння для творчого розв’язання проблем, прагнення змінити життя на краще.

Урок 6 клас. Володимир Винниченко. Федько-халамидник
Урок 5 клас. Євген Гуцало. Лось
Урок 5 клас. Василь Симоненко. Цар плаксій та Лоскотон

Остаповець Тетяна Василівна, ЗОШ №8
/Files/images/Остаповець.jpg Тетяна Василівна Остаповець,
учитель української мови та літератури
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8
м. Новограда-Волинського,
спеціаліст І категорії


Життєве кредо: Успіху досягає той, хто його прагне

Я - ОЗОНівка
… Для мене робота в системі ОЗОН – це, насамперед, нові знання і нові можливості. Стати вільним, толерантним, оптимістично налаштованим, спокійнішим до стресів дозволяє лише особистісно зорієнтоване навчання. Тепер я точно знаю, що ОЗОН – це творчий процес взаємодії вчителя та учнів, у ході якого відбувається активне спілкування, вільний обмін думок, висування пропозицій в атмосфері зацікавленості, добродушності. А головне – робота спрямована на успіх, віру в себе та своїх вихованців.

Урок 7 клас. Євген Гуцало. Хто ти
Урок 7 клас. Любов Пономаренко. Гер переможений
Урок 6 клас. Станіслав Чернілевський. Теплота родинного інтиму
Урок 8 клас. Іван Малкович. Із янголом на плечі
Бойко Оксана Миколаївна, ЗОШ №2
/Files/images/Бойко О.М..JPG Бойко Оксана Миколаївна,
учитель української мови та літератури
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2
м.Новограда-Волинського,
спеціаліст ІІ категорії

Життєве кредо: вимогливість до учнів у поєднанні з повагою до їхньої особистості

Я- ОЗОНівка

Кожного разу, поспішаючи на урок, я задаю собі одне питання: «Для чого?». У мене є лише 45 хвилин саме для цієї теми, саме сьогодні і саме в цьому класі. Завтра буде інша тема, новий день і клас, старший на один чи кілька днів. Як зробити, щоб ці 45 хвилин стали потрібними, цікавими, пізнавальними для кожного учня. І в цьому мені допомагає планування уроків в системі ОЗОН. Суб’єкт-субєктні відносини учасників навчального процесу дають змогу розкритися на всіх етапах уроку, створити умови для реалізації школярем своїх індивідуальних можливостей, нахилів, здібностей, формуванню життєвих компетентностей, виробленню предметних умінь і навичок.
Кiлькiсть переглядiв: 342

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.