ММО вчителів-логопедів ЗНЗ та ДНЗ

Методист ІМЦ: Кондратець І.В.

Голова ММО: Левкович І.Б., вчитель-логопед УОН

Склад ММО:

/Files/images/ММО логоп 2012.jpg


Поради для батьків:

Роль усного мовлення у розвитку дитини молодшого шкільного віку

Порушення писемного мовлення у дітей

Програмне забезпечення

Організація логопедичної роботи у місті 2017

Логопедична допомога потрібна кожній дитині

Сучасна логопедична практика свідчить про збільшення кількості дітей з вадами мовлення. Цьогорічне вересневе обстеження мовлення показало, що близько 40% учнів перших класів мають мовленнєві недоліки. На мою думку, це надзвичайно складна і гостра проблема, яка заслуговує уваги.
Збільшення кількості дітей з мовленнєвими вадими передусім пов’язано з тим, що діти фізично ослаблені, чимало дітей мають психоневрологічні, соматичні проблеми, комбіновані порушення розвитку. Часто зустрічаються діти, які мають як нерізку, так і явно виражену неврологічну симптоматику, зокрема діти із заїканням; дизартрики; ринолаліки; діти що мають порушення рухо-моторної сфери (загальної, артикуляційної моторики); недостатність вищих психічних функцій – уваги, пам’яті, сприймання.
У дітей-логопатів спостерігаються порушення не тільки усного мовлення, а й труднощі в оволодінні шкільними знаннями. Зокрема, в опануванні предметами мовних курсів, такими як читання, письмо, вивчення рідної мови. Такі діти з великими труднощами вивчають іноземні мовами (вивчення яких вимагає від дитини чіткого фонематичного сприймання і відтворення складних фонетичних конструкцій). Адже, якість засвоєння знань з усіх навчальних предметів залежить від уміння чітко, зв’язно, логічно, послідовно відтворювати ці знання у словесній формі.
Як зазначають психологи, мовленнєві труднощі негативно позначаються на формуванні особистості дитини, спонукають до виникнення таких рис характеру як невпевненість, тривожність, агресивність, зниження самооцінки та значною мірою впливають на успішне навчання в школі.
Важливо, щоб кожна дитина, яка відвідує дитячий садок у віці 4-5 років пройшла логопедичне обстеження. Це допоможе вчасно виявити недорозвиток мовлення та подолати його ще до початку шкільного навчання. Оскільки, вік від 3-4 років є сензитивним для розвитку мовлення. У цей період мовлення найактивніше розвивається. Після 6 років спостерігається спад, тому корекція потребує більше часу і зусиль від школяра.
Шкільна логопедична служба Новоград-Волинського представлена лише трьома логопунктами, в яких працює три вчителі-логопеди. На жаль, логопеди фізично не мають можливості охопити всієї кількості дітей, які потребують логопедичного супроводу, адже кількість логопатів щороку зростає. Так, при нормі 25-30 дітей-логопатів на один логопункт (керуючись «Положенням про логопедичні пункти»), кількість дітей перевищує в 2-3 рази. На жаль, є ЗОШ та ДНЗ, в яких немає логопедичного кабінету, вихованці яких не можуть отримати належної допомоги.
Надзвичайно важливо, щоб і самі батьки були зацікавлені в подоланні мовленнєвих вад, активно працювали над покращенням мовлення своєї дитини, підтримували, заохочували, більше спілкувалися з дітьми, не переходили на зменшувально-пестливі слова. Щоденне виконання артикуляційної гімнастики, формування фонематичного сприймання, розвиток моторики пальців рук, збагачення словникового запасу, розучування віршів, скоромовок, пісень сприятимуть розвитку пам’яті, уваги і покращуватимуть дикцію.
Упевнена, що лише спільними зусиллями і турботами учителів-логопедів, учителів, вихователів, батьків можна досягти позитивного результату у становленні повноцінної особистості. І кожний з нас має пам’ятати про рівень відповідальності у спільній справі. Щоб не було соромно і боляче дивитися в очі наших дітей з якими ми недопрацювали, недовправлялись, недоговорили.
Пам’ятаймо, що логопедичний діагноз не вирок, а лише потреба рухатися вперед.

І.Б.Левкович, вчитель-логопед СШ №4

Кiлькiсть переглядiв: 141

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.