Сторінка керівника навчального закладу

2017 рік

День здоров’я в ЗОШ № 9

«Щоб бути здоровим, потрібні власні зусилля, постійні і значні.

Замінити їх не можна нічим».

Академік Амосов

Одним з головних завдань сучасної школи є виховання здорової дитини, охорона її здоров’я. Уже кілька років поспіль школа працює над утвердженням здорового способу життя. Розроблено модель удосконалення системи здоров’я, проводяться Олімпійські тижні, турніри, спортивні змагання. Проблема збереження здоров’я належить до тих глобальних проблем, вирішення яких зумовлює подальший розвиток суспільства. Саме тому школа працює в напрямку формування в дітей засад здорового способу життя, допомагає їм оволодіти необхідними знаннями, здобути певні вміння та навички, які сприятимуть їхньому життєвому успіху.

Уже традиційно у вересні в школі проходить День здоров’я. Його мета – допомогти учням зрозуміти цінність свого здоров’я та усвідомити необхідність його збереження. «Здоров’я – це ще не все, але все інше без нього – ніщо», – так говорить народна мудрість.

Під керівництвом директора ЗОШ № 9 Мельника В.К. День здоров’я розпочався загальношкільною лінійкою на спортивному майданчику, під час якої діти повторили правила безпечної поведінки в лісі, на дорогах. Цей довгоочікуваний, улюблений усіма дітьми день було організовано для учнів 5-11 класів і вчителів на березі річки Смолки. Протягом дня проходили спортивні змагання з різних видів спорту, естафети, конкурси, були проведені «Веселі старти». Діти із задоволенням долали етапи естафет. Під час проведення різноманітних спортивних змагань учні усвідомили, як важливо розвивати всі складові здоров’я: духовну, інтелектуальну, емоційну, фізичну, психологічну. Свої творчі здібності школярі розкрили під час створення тематичних колажів та виготовлення емблем.

Учні 5-6 класів разом з класними керівниками провели танцювальні фізкультхвилинки і закликали всіх бути небайдужими до свого здоров’я та вести здоровий спосіб життя. Потім перед учнями виступили учні 7-9 класів, які вкотре нагадали всім присутнім про правила пожежної безпеки, про необхідність дотримання правил безпеки в побуті. А учні 10-11 класів поставили собі за мету привернути увагу громадськості до питань охорони здоров’я та залучити юне покоління до здорового способу життя.

Також діти розводили багаття, готували смачні страви та займалися активним відпочинком. «Наше завдання – навчити дітей цінувати своє здоров’я і робити правильний вибір», – додав на завершення свята директор школи Мельник В.К. Усі учасники заходу отримали позитивний заряд енергії, безліч емоцій, незабутніх вражень, адже переможених не було. А рухливі ігри на свіжому повітрі додали ще й здоров’я!

Мельник В.К., директор школи ЗОШ №9


Педагогічний міст

«Пишаємось сучасним, будуємо майбутнє» - під таким девізом 2 листопада 2017 року розпочався семінар-практикум педагогів фізико-математичного профілю та директорів шкіл Станишівської ОТГ на базі Новоград-Волинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8.

Метою заходу було ознайомлення учасників семінару із системою забезпечення інноваційного розвитку школи, сприяння набуттю практичних навичок з даного напряму роботи, обміну напрацюваннями та думками щодо діяльності школи.

Учасники семінару мали можливість ознайомитись із основними видами методичної роботи в місті, які презентувала завідувач ІМЦ Філанчук С.В.

Матеріал, з яким виступила Світлана Валентинівна, виявився цікавим, а головне, корисним для всіх категорій слухачів.

Делегація зі Станишівської ОТГ, у складі Сокорчука Р.М., заступника сільського голови з гуманітарних питань Станишівської сільської ради, Фещенка О.М., в.о. начальника відділу освіти Станишівської сільської ради, вчителів фізико-математичного профілю, представників адміністрації шкіл Станишівської ОТГ, отримала змогу ознайомитися з навчально-матеріальною базою школи, оглянути навчальні кабінети, шкільний радіовузол, систему пожежної сигналізації тощо.

Директор школи Марчук Антоніна Володимирівна висвітлила питання «Управлінська діяльність керівника освітнього закладу». Наголосила, що робота школи залежить від скоординованої діяльності усіх зацікавлених учасників освітнього процесу (місцевої влади, підприємств, депутатів, батьків, учнів) та розповіла про систему планування в школі, як основу діяльності освітнього закладу і ознайомила із концепцією розвитку школи.

Заступник директора із навчально-виховної роботи Войтюк Валентина Анатоліївна ознайомила присутніх із формами та методами організації навчально-методичної роботи школи.

Гостей вразили своєю неординарністю символіка школи, учнівські щоденники єдиного зразка, впроваджена стимул картка та презентація учнями у віршованій формі кожного навчального кабінету.

Особливу увагу адміністратори шкіл Станишівської ОТГ звернули на якісну організацію позаурочної діяльності та результативну роботу гуртків різного спрямування, яку представила заступник директора школи з виховної роботи Осадчук Наталія Іванівна.

Презентація діяльності школи супроводжувалася показами слайдів, за якими з цікавістю спостерігали гості.

Неабияке враження справили на присутніх виступи художньої самодіяльності учнів.

Робота учасників семінару продовжилась у тематичних секціях:

- вчителів фізико-математичного циклу;

- заступників директорів з навчально-виховної роботи;

- директорів шкіл та адміністрації ОТГ.

Кожен із присутніх зміг поповнити свій арсенал знань відповідно до професійної зацікавленості. Жваві обговорення, дискусії, полеміка додали оптимізму та спонукали учасників семінару до пошуку нових рішень у навчанні, вихованні та розвитку школярів

Адміністрація школи ЗОШ № 8



Звіт про реформування освіти

міста Новограда-Волинського у 2016-2017 н.р.

/Files/images/IMG_0005.JPG Робота управління освіти і науки у 2016-2017 навчальному році проводилася у відповідності до поставлених завдань і визначених напрямків на підставі затвердженого колегією управління освіти і науки робочого плану та розробленою Програмою розвитку освіти м. Новограда-Волинського на 2016-2020 роки.

В галузі освіти міста є ряд суттєвих якісних змін та здобутків, яких вдалося досягти завдяки чіткій принциповій позиції та послідовному виконанню передвиборчої програми міського голови Весельського В.Л., активній співпраці освітян з секретарем міської ради Пономаренко О.А., депутатами міської ради, членами виконавчого комітету міської ради, заступниками міського голови, зокрема, безпосереднім куратором галузі – Гвозденко О.В.

З метою приведення штатних розписів дошкільних навчальних закладів до вимог чинних Типових штатних нормативів рішенням виконавчого комітету міської ради з вересня 2016 року введено в дошкільні заклади 8,5 посад педагогічних працівників, а саме: 4 ставки практичних психологів, 3,5 ставки логопедів та 1 ставка дефектолога. Для забезпечення роботи класів з інклюзивним навчанням за поданням керівників загальноосвітніх навчальних закладів тим же рішенням введено 1,5 ставки асистента вчителя. Для більш якісного вивчення іноземної мови, за пропозицією вчителів, виконавчий комітет міської ради прийняв рішення щодо поділу класів на вивчення предмету при кількості учнів не менше 25. Це дало змогу здійснити додатково поділ ще 18-ти класів. Загалом по галузі з початку року введено 14,5 посад з фондом оплати праці в сумі 288,2 тис. гривень.

За розділом програми«Обдаровані діти»13 обдарованих учнів протягом навчального року отримувалистипендії міського голови у розмірі 230 гривень У листопаді 2016 року з метою ефективної підготовки до участі в обласних та Всеукраїнських олімпіадах з базових навчальних предметів розпочала роботу школа «Обдарована дитина» для учнів-призерів міського етапу олімпіад. Результати участі наших учнів в обласних предметних олімпіадах (59 перемог напротивагу 47 минулорічним) дозволяють говорити про важливість функціонування школи «Обдарована дитина».

На виконання розпорядження міського голови у лютому-березні 2017 року проведено перевірку організації харчування в навчальних закладах міста та за її результатами відбувся круглий стіл «Харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах міста. Стан. Проблеми. Шляхи вирішення проблем». Також було проведено два засідання Школи кадрового резерву при управлінні освіти і науки, одне з яких відповідно до листа міського голови відбулось за участю представників Житомирського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств. Відбулися також вже два засідання і Громадської ради, створеної при управлінні освіти і науки у березні 2017 року. А в січні 2017 року пройшли співбесіди з керівниками навчальних закладів щодо перспектив розвитку закладів освіти міста, повторні співбесіди на підсумками І півріччя плануються на червень 2017 року.

Рішенням міської ради від 20.04.2017 року затверджено Порядок призначення на посаду керівників закладів освіти комунальної форми власності за результатами конкурсного відбору. Підготовлено рішення на чергову сесію міської ради про затвердження нової редакції Статутів дошкільних та позашкільних начальних закладів.

Управлінням освіти і науки протягом 2016-2017 н.р. було організовано і проведено ряд важливих контрольно-ревізійних заходів, зокрема:

  • державну атестаційну експертизу ДНЗ №13,8, ЗОШ №3 та ПДМ;
  • перевірку організації харчування в навчальних закладах міста (на виконання розпорядження міського голови);
  • перевірку ведення кадрового діловодства в ДНЗ;
  • інвентаризацію майна та обладнання в НВК, ЗОШ №3, №5.

Щодо фінансово-економічної діяльності управління освіти і науки, то це :

  • рішенням міської ради від 23.02.2017 з 1 березня 2017 року посадові оклади педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних навчальних закладів та інформаційно-методичного центру підвищено на два тарифні розряди, що суттєво збільшило їх заробітну плату (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 №974 таке підвищення передбачалось лише з вересня 2017 року, а інші терміни - за рішенням відповідних рад);
  • рішенням міської ради у 2017 році з міського бюджету виділено кошти на забезпечення безкоштовним харчуванням учнів 1-4 класів ЗНЗ, дітей, батьки яких були учасниками АТО, та дітей, які є внутрішньо переміщеними особами з Донецької, Луганської областей та Криму у сумі 7 млн.197 тис. грн.;
  • відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель», для забезпечення харчуванням дітей в ДНЗ та ЗОШ міста та для безперебійного використання енергоносіїв було здійснено підготовку та проведено 26 процедур тендерних торгів на 2017 рік (з них 20 – відкриті торги на забезпечення продуктами харчування та 6 – переговорні процедури на забезпечення енергоносіями) на загальну суму близько 37 млн. грн.;
  • за рахунок коштів міського бюджету на пільгове перевезення учнів 1-11 класів було передбачено 198 тис. грн. на 2017 рік;
  • з міського бюджету виділено 200 тис. грн на оздоровлення та відпочинок учнів у пришкільних таборах влітку 2017 року;
  • проведено моніторинг потреби щодо поліпшення матеріально-технічного забезпечення навчальних закладів на 2017 рік.

Загалом протягом 2016-2017 н.р. матеріально-технічна база навчальних закладів міста суттєво поповнилася. Зокрема, 100 тис. грн використано на придбання різного виду м’ячів у спортивні зали шкіл міста, на 100 тис. грн придбано посуду у шкільні харчоблоки, який роками закуповувався, в основному, за благодійні кошти. Майже на 325 тис. замінено технологічного обладнання у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, придбано 7 комп’ютерів та два комп’ютери отримано благодійно, що дало змогу забезпечити два комп’ютерні класи у ЗОШ №6 та ЗОШ №7. Для забезпечення учнів 4-х та 7-х класів підручниками відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України проведено співфінансування їх виготовлення, на яке з міського бюджету виділено 250 тис. гривень. Всі підручники вже доставлені у навчальні заклади міста. Довгі роки не поновнювався за кошти міського бюджету м’який інвентар у дошкільних навчальних закладах. У 2016-2017 н.р. кожен дошкільний заклад за поданими заявками отримав матраци, подушки, махрові рушники, дитячі ковдри, тканину для пошиття постільної білизни на загальну суму 386, 9 тис. грн. Відбулася заміна старих металевих на нові сучасні та безпечні дитячі ліжка у ДНЗ №4 та ДНЗ №8, на що витрачено 78,1 тис. грн. Також, враховуючи нагальну потребу у дитячих стільцях, для молодшої вікової групи закуплено 39 стільців у Центр розвитку дитини на 6,8 тис. грн. Вперше за останні роки у Палац дітей та молоді закуплено дороговартісну професійну музичну апаратуру, плазмовий телевізор, що значно покращує якість надання освітніх послуг. Новий борцівський килим, ігровий майданчик з новим штучним покриттям, ремонт залу греко-римської боротьби – такі здобутки у 2016-2017 навчальному році Дитячо-юнацького клубу фізичної підготовки стали втіленням мрії багатьох його вихованців впродовж десятка років.

Протягом навчального року у навчальних закладах активно проводилися і ремонтні роботи. У першу чергу - це, звичайно, реконструкція дахів НВК та колегіуму, які хоч із запізненням строків виконання, але будуть зроблені. Завершилася реконструкція еколого-натуралістичного парку на території ЗОШ №5, капітальний ремонт дахів ЗОШ №2 та ЗОШ №З. У ДНЗ №1,4,15, ЗОШ №3,6,9,10 замінено віконні блоки та двері. Капітально відремонтовано харчоблоки у ДНЗ№15,16,8 та СШ№4, частково відремонтовано санвузли у ДНЗ №2,14, ЗОШ №7, СШ №4, НВК. Вимощено тротуарною плиткою територію ДНЗ №9, замінено горючі матеріали на шляхах евакуації у ЗОШ №2 та ЗОШ №9. Загалом на капітальні ремонти, реконструкцію, придбання предметів довгострокового користування з бюджету розвитку у 2016 році на галузь освіти виділено близько 8 млн. грн. У 2017 році з бюджету розвитку виділено 5 млн. 592 тис. грн. на проведення ремонтних робіт в ДНЗ №6, №8, ЦРД, ЗОШ №3, №6 та реконструкцію дахів НВК та колегіуму. За кошти обласного бюджету за сприяння депутата Житомирської обласної ради Нусбаума А.С. у 2016 році утеплено стелю у 5-ти класах ЗОШ №9, у 2017 році – виділено 100 тис. грн. на придбання у ДНЗ №5, №16, ЗОШ №3, №5, та ремонт у ЗОШ №9.

Одним із напрямків Програми розвитку освіти м Новограда-Волинського на 2016-2020 роки є вивчення та запровадження кращого досвіду роботи навчальних закладів інших регіонів країни. У рамках співпраці з освітянами України в 2016-2017 навчальному році відбулися виїзні семінари директорів навчальних закладів міста Новограда-Волинського в м.Київ, ЗОШ №28 (13.10.2016 р.), заступників директорів шкіл з виховної роботи до м.Острог (20.09.2016 р.), учителів-філологів міста в с.Ярунь Житомирської обл. (19.12.2016 р.).

Керівники навчальних закладів міста взяли участь у Всеукраїнському форумі «Сучасний стан освіти і науки України. Стратегія розвитку» (09.12.2016р.).

Методисти інформаційно-методичного центру та вчителі НВК і ЗОШ №2 взяли участь у VІ Всеукраїнському фестивалі педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок» у м. Вінниця.

Досвід роботи працівників дошкільних установ м. Чернівці в рамках засідання Координаційної ради Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти» (19-22.10.2016р.) вивчила та поширила Кондратець І.В., голова місцевого осередку Асоціації у Новограді-Волинському, методист ІМЦ.

Педагоги міста долучилися і до кращого європейського досвіду. Учителі ЗОШ №9 взяли участь у І Європейському форумі Новітніх технологій та Інновацій в освіті в м. Кельце, Польща. Учителі польської мови колегіуму та ЗОШ №8 взяли участь у проекті «Польська мова. Застосування сучасних технологій у навчанні польської мови – практичні заняття для вчителів польської мови в Житомирській області» у м. Варшава, Польща.

В рамках спільного проекту МОН України та Гете-Інституту підвищила свій фаховий рівень учитель німецької мови СШ №4, яка відвідала серію семінарських занять на базі КЗ «ЖОІППО» ЖОР та поділилася досвідом з педагогами міста.

Усі матеріали участі педагогів міста в методичних заходах обласного та всеукраїнського рівнів розміщено на сайті управління освіти і науки та інформаційно-методичного центру.

У 2016-2017 навчальному році під час роботи секційних засідань педагогічної виставки «Сучасна освіта м.Новограда-Волинського-2017» опрацьовано 131 методичний посібник, 83 з яких відібрано журі, заслухано, погоджено Радою інформаційно-методичного центру та направлено для участі на обласну виставку «Сучасна освіта Житомирщини-2017».

Здійснюється методичний супровід дослідно-експериментальної роботи за темою «Реалізація інноваційного потенціалу вчителів у загальноосвітньому навчальному закладі» на базі Новоград-Волинського колегіуму. В рамках дослідно-експериментальної роботи директор колегіуму Седлецька К.Д. брала участь у VІІІ Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій у м. Черкаси, засіданні комісії з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Науково-методичної ради з питань освіти МОН України у м. Києві. На базі колегіуму реалізовано підготовчий, концептуально-діагностичний та розпочато формувальний етап дослідно-експериментальної роботи.

Управлінням освіти і науки ініційовано участь закладів освіти міста в інноваційній освітній діяльності із впровадження медико-педагогічного проекту “Гармонія інтелекту та здоров’я”.

Успішно впроваджується науково-педагогічний проект «Інтелект України» на базі початкової ланки ЗОШ №2. На базі ЗОШ №5 реалізується проект «Росток». Вчителі, задіяні в експериментальній роботі, успішно пройшли курсову перепідготовку, за рахунок коштів бюджету розвитку закуплено відповідні посібники та підручники.

Успішно впроваджуються в навчально-виховний процес програми розвивального навчання (ЗОШ №7, колегіум). У місті працює 11 класів, в яких за цією системою навчаються понад 300 учнів. Плідно працює творча група вчителів та методично-дискусійний клуб «Акме», члени якого пропагують систему розвивального навчання в місті, області, Україні шляхом проведення творчих звітів, майстер-класів, участі в обласних та регіональних конференціях, друку в періодичній пресі.

Важливим моментом для успішної реалізації впровадження інклюзивної освіти в місті є забезпечення штатних одиниць асистентів учителя в інклюзивних класах.

Приділяється увага питанням викладання профільних предметів, курсів за вибором, факультативів, гуртків. Створено банк даних щодо факультативів, спецкурсів та предметів, які поглиблено вивчаються у 5-11 класах навчальних закладах міста із зазначенням програм та задіяних педагогів.

Стимулювання творчо працюючих педагогів відбувається відповідно до Положення про стимулювання педагогічних працівників за результатами участі у конкурсах фахової майстерності, інноваційних проектах, затвердженого рішенням міської ради від 21.07.2016 №115 у рамках Програми розвитку освіти м. Новограда-Волинського на 2016-2020 роки. Проведено міські етапи конкурсів «Учитель року-2017» та «Шкільна бібліотека - 2017». Нагородження учасників цих конкурсів було проведено під час урочистого міського заходу у лютому 2017 року, на що було спрямовано 3 тис. 800 грн.

Одним із пріоритетних напрямків роботи УОН є співпраця з науковцями. Для дошкільних працівників проведено семінари-брифінги, круглі столи, вебінари та «Звягельські діалоги» за участю кандидата психологічних наук, наукового консультанта Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України С.О.Ладивір.

У рамках реалізації проекту «Підвищення рівня психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу» інформаційно-методичний центр управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради з серпня 2016 року організовує проведення науково-практичного постійно діючого семінару з проблеми корекції емоційних розладів засобами арттехнік під керівництвом кандидата психологічних наук, доцента кафедри психології КЗ «ЖОІППО» ЖОР Л.А.Кльоц. Організовано та проведено шість восьмигодинних тренінгових занять. Учасниками психотерапевтичної групи є практичні психологи, соціальні педагоги та зацікавлені педагоги закладів освіти міста. Досвід практичної роботи застосовується працівниками психологічної служби на базі закладів міста.

Для випускників шкіл та філологів міста було організовано майстер-клас О.М.Авраменка, доцента Київського університету ім. Бориса Грінченка, завідувача кафедри гуманітарних дисциплін Технічного ліцею НТУУ «КПІ» з теми «Сучасна українська мова. Особливості вивчення та викладання».

В рамках проведення Всеукраїнського конкурсу «У пошуках літературних талантів» у грудні 2016 року відбувся майстер-клас для учнів шкіл міста від В.Даниленка, відомого діяча культури, голови Спілки письменників Київщини. У квітні 2017 року відбулася зустріч старшокласників та вчителів навчальних закладів міста із Шовкошитним В.Ф., доктором філософії, професором кафедри політології з теми «Національно-патріотичне виховання молоді», а в травні - тематичний захід "Відзначення в Україні 500-річчя Реформації" за участю доктора педагогічних наук, професора університету менеджменту освіти Сіданіч Ірини Леонідівни та кандидата історичних наук Грінішина Андрія.

Яскравими в цьому навчальному році також були :

ü міжшкільна науково-практична конференція «Уклін безсмертній в славі нашій жінці, Великій Лесі Українці, що йде легендою у світ»;

ü міська гра «Що?Де?Коли?» в рамках засідання клубу «Звягель-інтелект»;

ü «Ярмарок професій» за участю ВНЗ м.Новограда-Волинського;

ü засідання обласної Ради старшокласників. Молодіжний квест «Мова єднання»;

ü міський конкурс на кращого лідера учнівського самоврядування «Я –

шкільний лідер – за мною майбутнє».

Дебютували ж цього навчального року такі цікаві заходи (як за форматом проведення, так і за змістом) як «День науки» та (не)конференція mini-EdCamp «Реалізація інноваційного потенціалу вчителя». Відновлено в цьому навчальному році й практику проведення Тематичних днів управління освіти і науки ( у лютому 2017 року пройшов в ЗОШ №2, а в СШ №4 та ЗОШ №9 заплановано на жовтень-листопад). З березня 2017 року розпочато було й відвідування загальношкільних та загальносадових батьківських зборів представниками управління освіти і науки.

Відповідно до наказу УОН створено редакційну колегію та відпрацьовано систему підготовки до друку освітянського часопису «Педагогічний вісник».

Систематично оновлюється інформаційний простір УОН шляхом створення нових сторінок сайту, відкриття особистого каналу на Youtubе, оновлення матеріалів на сторінці ІМЦ у соціальних мережах, порталі «Педагогічний міст Житомирщини» КЗ «ЖОІППО» ЖОР, що сприяє ефективності та прозорості діяльності управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради.

Начальник управління Т.В.Ващук


Пропозиції щодо впровадження реформи

в галузі освіти міста Новограда-Волинського

Ідеологією реформи має стати концепція «Нової української школи». В основу концепції покладені: «Концепція розвитку освіти України на період 2015–2025 років. Зокрема, у Рекомендаціях Європарламенту та Ради ЄС визначено вісім основних компетентностей, які мають бути сформовані через освіту, необхідні кожній людині для особистого становлення й розвитку, активного громадянства, соціального включення та зайнятості: спілкування рідною мовою (усне та письмове); спілкування іноземними мовами; математичні компетентності та базові компетентності з природничих наук та технологій; цифрові компетентності; здатність навчатися; соціальні та громадянські компетентності; ініціативність і підприємницькі навички; загальнокультурна грамотність та здатність до самовираження. У цих же Рекомендаціях названі навички й вміння, які є важливими для досягнення наведених вище компетентностей: критичне мислення; творчість; ініціативність; вміння розв’язувати проблеми; оцінка ризику; вміння приймати рішення; вміння конструктивно керувати емоціями; вміння співпрацювати в команді.

Ідея реформи передбачає введення 12-річної шкільної освіти. Початкова школа – чотири роки, як базовий період, адаптаційний цикл і 3–4 класи, потім – базова середня школа, яка буде називатися гімназією, там п’ять років, де 5–6 класи мають свої особливості, 7–9 – свої, профільна середня школа (три роки) – два цикли.

Реформа почне впроваджуватися у 2018 р., коли діти підуть до першого класу нової школи з новими підручниками і підготовленими викладачами. У 2016–2018 рр. буде проводитися підготовка реформи, у 2019–2022 рр. – початок роботи базової школи,у 2023–2029 рр. – початок роботи профільної школи і тільки у 2029 р. в Україні з’явиться 12-й клас. Вже з 2016/2017 навчального року в рамках реформи проведено розвантаження і модернізацію навчальних програм 1–4 класів. В рамках цього в навчальних закладах міста відбулися перші принципові зміни:

· учителі самостійно визначали кількість годин, необхідних для вивчення певної теми;

· зменшено обсяги домашніх завдань;

· першачкам дозволено писати олівцями, аби вони могли легко стерти помилки;

· в 1 класі не було оцінювання, а у 2 класі – за рішенням педагогічної ради школи, адже відтепер, оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків;

· деякі заскладні теми перенесені в старші класи;

· відмінено техніку читання;

· першокласників не змушують завчати напам’ять таблиці додавання і віднімання на 10;

· при вивченні іноземних мов основним є усне мовлення, вміння вести діалог, а не читання й письмо;

· на фізкультурі переважають вправи з оздоровчої гімнастики, релаксації та рухливі ігри;

· за бальною системою в 1–4 класах відтепер не оцінюються «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання».

Крім того, у зв’язку з навантаженням у дітей погіршилося здоров’я. Це ще одна з причин, чому було вирішено розвантажити шкільну програму. За даними статистичної звітності МОЗ України, за останні сім років захворюваність дітей віком від 7 до 14 років зросла більш як на 20 %.

Ми також впевнені, що для успішної реалізації реформи необхідна фінансова мотивація вчителів. Реформа передбачає зовнішню добровільну сертифікацію, за результатами якої вони будуть отримувати надбавку.

Також управління освіти і науки разом з керівниками загальноосвітніх навчальних закладів пропонують:

· організувати системний всеобуч керівників закладів для ефективної роботи в умовах реальної автономії;

· при умові збереження ІМЦ ініціювати і здійснювати реальний методичний супровід участі ЗНЗ в пілотуванні інноваційних програм і навчальних ресурсів;

· усі предметні семінари вчителів, майстер-класи підпорядковувати практичному вивченню формування ключових компетентностей з урахуванням нового змісту (основа – Рекомендації Європарламенту і Ради ЄС);

· розробити перспетивний план створення профільних шкіл з метою підготовки матеріально-технічної бази;

· розробити алгоритм зміни структури середньої школи для переходу до профільного навчання (виокремлення початкової школи, профільної школи);

· затвердити нову редакцію Статутів загальноосвітніх навчальних закладів.

Щодо перших кроків на шляху реформування галузі освіти міста, то рішенням міської ради від 20.04.2017 року вже затверджено Порядок призначення на посаду керівників закладів освіти комунальної форми власності за результатами конкурсного відбору. А на чергову сесію міської ради підготовлено рішення про затвердження нової редакції Статутів дошкільних та позашкільних навчальних закладів.

Начальник управління Т.В.Ващук

Інформація про виконання Програми розвитку освіти

міста Новограда-Волинського на 2016-2020 роки

/Files/photogallery/2332/IMG_3902.jpg Програма розвитку освіти міста Новограда-Волинського на 2016-2020 роки, затверджена рішенням міської ради від 21.07.2016 № 115, є одним із основних документів, відповідно до якого планується та здійснюється ефективна методична робота з педагогічними кадрами в місті.

Інформаційно-методичний центр забезпечує необхідні умови для ефективного впровадження прогресивних технологій інноваційного розвитку в усіх ланках освіти, виконує вимоги щодо підвищення кваліфікації та фахового зростання педагогічних працівників.

Одним із напрямків реалізації міської Програми розвитку освіти міста є вивчення та запровадження кращого досвіду роботи навчальних закладів інших регіонів країни. У рамках співпраці з освітянами України в 2016-2017 навчальному році відбулися виїзні семінари заступників директорів шкіл з виховної роботи до м.Острог (20.09.2016 р.), директорів навчальних закладів міста Новограда-Волинського в м.Київ, ЗОШ №28 (13.10.2016 р.), учителів-філологів міста в с.Ярунь Житомирської обл. (19.12.2016 р.).

Керівники навчальних закладів міста Овдіюк В.І., Седлецька К.Д., Добровольна О.Х., Сварицевич О.Г. взяли участь у Всеукраїнському форумі «Сучасний стан освіти і науки України. Стратегія розвитку» (09.12.2016р.)

/Files/photogallery/2284/IMG_5677.jpg Методисти інформаційно-методичного центру Кондратець І.В., Марченко Н.М. та вчителі НВК Букша Т.Д. та ЗОШ №2 Бойко О.М. взяли участь у VІ Всеукраїнському фестивалі педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок» у м. Вінниця.

Досвід роботи працівників дошкільних установ м. Чернівці в рамках засідання Координаційної ради Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти» (19-22.10.2016р.) вивчила та поширила Кондратець І.В., голова місцевого осередку Асоціації у Новограді-Волинському, методист ІМЦ.

Педагогі міста долучаються до кращого європейського досвіду. Учителі ЗОШ №9 Нюкало І.М. та Васянович Ж.М. взяли участь у І Європейському форумі Новітніх технологій та Інновацій в Освіті м. Кельце, Польща. Учителі польської мови колегіуму Зіннуров Е.І., Боровська Л.В., ЗОШ №8 Губень А.С. взяли участь у проекті «Польська мова. Застосування сучасних технологій у навчанні польської мови – практичні заняття для вчителів польської мови в Житомирській області» у м. Варшава, Польща.

В рамках спільного проекту МОН України та Гете-Інституту підвищила свій фаховий рівень учитель німецької мови СШ №4 Опанасюк О.Л., яка відвідала серію семінарських занять на базі КЗ «ЖОІППО» ЖОР та поділилася досвідом з педагогами міста.

Досвід участі у методичних заходах обласного та всеукраїнського рівня розміщено на сайті управління освіти і науки та інформаційно-методичного центру.

/Files/photogallery/2242/IMG_3568.jpg Вивченню, узагальненню та популяризації перспективного педагогічного досвіду педагогів міста інформаційно-методичним центром УОН приділяється особлива увага. Щорічно проводиться міська педагогічна виставка «Сучасна освіта міста Новограда-Волинського», якій передує місячник інновацій та передового педагогічного досвіду «Освіта сьогодення» на базі навчальних закладів міста. Інформаційно-методичним центром щорічно видаються та розповсюджуються анотовані каталоги, які містять перелік матеріалів, представлених на міській та обласній виставках. У 2016-2017 навчальному році під час роботи секційних засідань виставки опрацьовано 131 методичний посібник, 83 з яких відібрано журі, заслухано, погоджено Радою інформаційно-методичного центру та направлено для участі на обласну виставку «Сучасна освіта Житомирщини-2017». Якість робіт та якісний показник участі педагогів міста в обласній виставці щорічно зростають.

Організовано підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів, спеціалістів установ і закладів освіти міста на базі КЗ «ЖОІППО» ЖОР, відповідно до вимог Положення про атестацію педагогічних працівників.

З метою поповнення матеріально-технічної та навчальної бази профільних кабінетів, вивчено питання та зібрано заявки (5 навчальних закладів міста) на придбання комплектів «Шкільник-1», що містять прилади для демонстрації законів електрики при вивченні курсу фізики.

Здійснюється методичний супровід дослідно-експериментальної роботи за темою «Реалізація інноваційного потенціалу вчителів у загальноосвітньому навчальному закладі» на базі Новоград-Волинського колегіуму. В рамках дослідно-експериментальної роботи директор колегіуму Седлецька К.Д. брала участь у VІІІ Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій у м. Черкаси (22.09.-23.09.2016 р.), засіданні комісії з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Науково-методичної ради з питань освіти МОН України у м. Києві (04.10.2016 р.). На базі колегіуму реалізовано підготовчий, концептуально-діагностичний та розпочато формувальний етап дослідно-експериментальної роботи. 24 січня 2017 року відбулася регіональна науково-практична конференція «Розвиток особистості вчителя-інноватора в контексті концепції «Нова українська школа».

Управлінням освіти і науки та інформаційно-методичним центром ініційовано участь закладів освіти міста в інноваційній освітній діяльності із впровадження медико-педагогічного проекту “Гармонія інтелекту та здоров’я”. Наукове керівництво здійснює Яновська Наталія Миколаївна, кандидат медичних наук, Президент Міжнародного інноваційного центру гармонійного розвитку людини. Відповідно до заявок керівників навчальних закладів, управлінням освіти і науки подано клопотання щодо участі в проекті СШ №4 та ЗОШ №10.

До участі в роботі семінару-презентації ДНУ «Інституту модернізації змісту освіти» з впровадження науково-педагогічного проекту «Інтелект України» на базі КЗ «ЖОІППО» ЖОР делеговано керівників навчальних закладів: НВК – Рошку Ю.А., ЗОШ №2 – Гарбовську Л.Г., СШ №4 – Сільвертюк В.А. За результатами участі у семінарі відбулася творча поїздка директора ЗОШ №2 Гарбовської Л.Г. та заступника директора СШ №4 Кубашевич О.А. в м.Харків, гімназія №169. Науково-педагогічний проект «Інтелект України» успішно впроваджується на базі початкової ланки ЗОШ №2. На базі ЗОШ №5 реалізується проект «Росток». Вчителі, задіяні в експериментальній роботі, успішно пройшли курсову перепідготовку, за рахунок бюджетних коштів закуплено відповідні посібники та підручники.

Успішно впроваджуються в навчально-виховний процес програми розвивального навчання (ЗОШ №7, колегіум). У місті працює 11 класів, в яких за цією системою навчаються понад 300 учнів. Плідно працює творча група вчителів та методично-дискусійний клуб «Акме», члени якого пропагують систему розвивального навчання в місті, області, Україні шляхом проведення творчих звітів, майстер-класів, участі в обласних та регіональних конференціях, друку в періодичній пресі.

Особлива увага приділяється роботі з дітьми із особливими потребами, яких станом на 1 листопада 2016 року налічується 119, 90 з яких є інвалідами. Серед дітей із особливими потребами 34 дитини перебувають на індивідуальній формі навчання, 14 на інклюзивній та 71 дитина інтегрована в навчальний процес, що, в свою чергу, також вимагає особливих підходів та якісного психолого-педагогічного супроводу. В рамках реалізації міської Програми розвитку освіти міста на 2016-2020 роки при інформаційно-методичному центрі перепрофільовано 0,5 ставки методиста та 0,5 ставки інженера-електроніка на посаду учителя-дефектолога. Це дозволило в повній мірі забезпечити проведення необхідної кількості корекційно-розвивальних занять для дітей, які перебувають на інклюзивній формі навчання (відповідно до вимог обласної психолого-медико-педагогічної консультації).

Методичний супровід інклюзивного навчання здійснюється через систему семінарів, круглих столів та занять з елементами тренінгів, що проводяться для всіх учасників навчально-виховного процесу, які працюють з дітьми із особливими потребами. У ІІ семестрі 2016 - 2017 н.р. з метою вивчення та поширення набутого досвіду заплановано проведення такого заходу на базі ЗОШ №10.

Важливим моментом для успішної реалізації впровадження інклюзивної освіти в місті є забезпечення штатних одиниць помічників учителя в інклюзивних класах. Також позитивним моментом є введення штатних посад практичних психологів у штатний розклад всіх дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, соціальних педагогів у школи міста.

Приділяється увага питанням викладання профільних предметів, курсів за вибором, факультативів, гуртків. Створено банк даних щодо факультативів, спецкурсів та предметів, які поглиблено вивчаються у 5-11 класах навчальних закладах міста із зазначенням програм та задіяних педагогів. Проаналізовано дані щодо тематики гуртків та спецкурсів, що дозволяє адресно підходити до участі в обласних конкурсах, фестивалях, турнірах з позашкільної освіти.

Стимулювання творчо працюючих педагогів відбувається відповідно до Положення про стимулювання педагогічних працівників за результатами участі у конкурсах фахової майстерності, інноваційних проектах. Проведено міські етапи конкурсів «Учитель року-2017» та «Шкільна бібліотека - 2017». Нагородження буде проведено під час урочистого міського заходу вшанування переможців у лютому 2017 року.

Одним із пріоритетних напрямків роботи ІМЦ є співпраця з науковцями. Для дошкільних працівників проведено семінари-брифінги, круглі столи, вебінари та «Звягельські діалоги» за участю кандидата психологічних наук, наукового консультанта Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України С.О.Ладивір.

У рамках реалізації проекту «Підвищення рівня психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу» інформаційно-методичний центр управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради з серпня 2016 року організовує проведення науково-практичного постійно діючого семінару з проблеми корекції емоційних розладів засобами арттехнік під керівництвом кандидата психологічних наук, доцента кафедри психології КЗ «ЖОІППО» ЖОР Л.А.Кльоц. Організовано та проведено шість восьмигодинних тренінгових занять. Учасниками психотерапевтичної групи є практичні психологи, соціальні педагоги та зацікавлені педагоги закладів освіти міста. Досвід практичної роботи застосовується працівниками психологічної служби на базі закладів міста.

Для випускників шкіл та філологів міста організовано майстер-клас О.М.Авраменка, доцента Київського університету ім. Бориса Грінченка, завідувача кафедри гуманітарних дисциплін Технічного ліцею НТУУ «КПІ» з теми «Сучасна українська мова. Особливості вивчення та викладання».

В рамках проведення Всеукраїнського конкурсу «У пошуках літературних талантів» відбувся майстер-клас для учнів шкіл міста від В.Даниленка, відомого діяча культури, голови Спілки письменників Київщини.

20 січня 2016 року у рамках співпраці з кандидатом філософських наук, доцентом кафедри управління освітою Національної академії державного управління при Президентові України С.П.Яциком відбувся тренінг для керівників закладів освіти міста з теми «Стресостійкість та емоційно-вольова саморегуляція особистості». Планується проведення системи тренінгів з управлінської діяльності для керівників установ освіти та слухачів Школи кадрового резерву.

Створено редакційну колегію та відпрацьовано систему підготовки до друку освітянського часопису «Педагогічний вісник».

Організовано роботу Школи «Обдарована дитина». Відбулося урочисте відкриття Школи «Обдарована дитина». Методистами ІМЦ проводиться системна та результативна робота по організації занять в Школі, відбуваються консультації із керівниками відділень, педагогами, батьками. Проміжні результати участі в обласних предметних олімпіадах дозволяють говорити про підвищення результативності участі обдарованих учнів в обласних змаганнях.

Відбулося урочисте вручення персональних стипендій міського голови для обдарованих дітей міста.

Систематично оновлюється інформаційний простір УОН та ІМЦ шляхом створення нових сторінок сайту, відкриття особистого каналу на Youtubе, оновлення матеріалів на сторінці ІМЦ у соціальних мережах, порталі «Педагогічний міст Житомирщини» КЗ «ЖОІППО» ЖОР, що сприяє ефективності та прозорості діяльності управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради, інформаційно-методичного центру.

Завідувач інформаційно-методичного центру управління освіти і науки С.В.Філанчук

Тематичний день управління освіти і науки в ЗОШ №2

/Files/photogallery/2346/DSC_5211.jpg 01 лютого 2017 року в Новоград-Волинській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2 відбувся Тематичний день управління освіти і науки. Це одна з досить ефективних форм співпраці навчальних закладів міста з управлінням освіти і науки, що дає можливість детальніше ознайомитися з діяльністю кожного закладу, проаналізувати існуючі проблеми та визначити шляхи їх вирішення.

Отож, у ЗОШ №2 все розпочалося із позитивної та креативної зустрічі гостей на інтелектуальному перехресті «Світлофор». Далі відвідувачам були запропоновані відкриті уроки. Але особливу увагу гостей привернув 1-Б клас, бо це єдиний в нашій області клас, який працює в рамках реалізації інноваційного освітнього проекту «Інтелект України». Першокласники на уроці з предмета «Навчаємося разом» приємно вразили присутніх рівнем своєї уваги, пам’яті мислення, висловлювань. Цей проект було задекларовано у Програмі розвитку освіти міста Новограда-Волинського на 2016-2020 роки та підтримано депутатами міської ради виділенням коштів на забезпечення методичного супроводу його реалізації.

/Files/photogallery/2346/DSC_5106.jpg По закінченню відкритих уроків відбувся круглий стіл з обговорення напрямків діяльності навчального закладу, виконання рішень попереднього Тематичного дня управління у ЗОШ №2, обговорення нагальних питань. Особливо уважно учасники круглого столу слухали виступ начальника управління освіти і науки Ващук Тетяни Володимирівни про використані у 2016 році додаткові кошти з бюджету розвитку міста (а це близько 10 млн. гривень - до речі, найбільше за останні роки, крім того введені 31 посада обслуговуючого персоналу та 13,5 посад педагогічних працівників та інше) та про кошти освоєні у ЗОШ №2 минулого року (вирішилась «наболіла» роками проблема – закінчився капітальний ремонт даху, на що було виділено 607 тис. грн. бюджетних коштів, поповнено навчально-матеріальну базу закладу, в тому числі придбано робочі зошити для учнів класу «Інтелект України»).

Далі в ході круглого столу було розглянуто ще кілька робочих питань, зокрема, стосовно роботи школи «Обдарована дитина», організації та проведення ІІ етапу предметних олімпіад, розмежування олімпіад із зарубіжної літератури та російської мови тощо. З особливим інтересом присутні слухали результати анкетування педагогів ЗОШ №2 про участь в методичних заходах (аналізувала завідувачка ІМЦ Філанчук С.В.) та про управлінську діяльність адміністрації навчального закладу (аналізувала заступник начальника управління освіти і науки Табакова А.О.). Слід зауважити, що /Files/photogallery/2346/DSC_5055.jpg анкетування на сайті УОН-ІМЦ було проведено вперше в он-лайн режимі.

На завершення зустрічі начальник управління Ващук Т.В. відповіла на запитання «Скриньки довіри», яка діяла у закладі впродовж двох тижнів. В переважній більшості це були слова подяки за підтримку, розуміння, чесність і відкритість управління освіти і науки міської ради. Підтвердила ці слова учителів та батьківського колективу школи і директор навчального закладу Гарбовська Любов Георгіївна у своїй «Анкеті керівника навчального закладу», оцінивши діяльність управління освіти і науки міської ради як працівників, що глибоко вивчають потреби закладу, прагнуть згуртувати керівників навчальних закладів, уміють стратегічно мислити і планувати діяльність. У свою чергу працівники управління освіти і науки та інформаційно-методичного центру відзначили високий рівень організації, підготовки та проведення Тематичного дня управління освіти і науки у ЗОШ №2. Надалі такий Тематичний день управління освіти і науки планується у Новоград - Волинському навчально-виховному комплексі «Гімназія ім. Лесі Українки-школа I ступеня».

Начальник управління Ващук Т.В.


ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ…

/Files/images/media-share-0-02-05-2e572819441b8c18add556028bec461e2f4324f00cc7155a0a773909ceb700af-Picture.jpg У період з 10 по 18 січня 2017 року в управлінні освіти і науки міської ради відбулися співбесіди з керівниками закладів освіти міста. Метою їх проведення стало визначення пріоритетів розвитку закладу в 2017 році, коригування планів модернізації матеріально-технічної бази, кадрової політики, а також аналіз шляхів покращення навчально-виховного процесу у закладі. Готуючись до співбесіди, кожен керівник ЗНЗ розробив міні-проект «Про плани керівника на 2017 рік», за яким і проходили робочі зустрічі.

Аналізуючи плани модернізації матеріально-технічної бази на 2017 рік, перш за все, керівники висловили вдячність міській владі за виділені бюджетні кошти у 2016 році і зазначили, якими відчутними вперше за багато років стали цьогорічні придбання, ремонтні роботи, як покращилася якість харчування дітей, наскільки відчутною стала підтримка галузі освіти загалом. З кожним із керівників було визначено першочергову потребу в придбанні технологічного обладнання, меблів, посуду, м’якого інвентарю, комп’ютерів, в заміні вікон та дверей у закладі.

Щодо удосконалення навчально-виховного процесу, то практично кожен керівник запропонував свою модель покращення надання освітніх послуг закладом: упровадження інноваційних технологій, освітніх проектів («Інтелект України» у ЗОШ №2 та СШ №4, «Росток» у ЗОШ №5, «Міксіке в Україні» у СШ №4 та ЗОШ №6, «Віртуальна учительська» у ЗОШ №7 та №10); налагодження партнерських контактів з навчальними закладами м. Києва, Житомира, Рівного; міжнародні обміни (СШ №4 з гімназією м. Візентайд (Баварія); інформатизація освітнього процесу через Wi-Fi-покриття); участь педагогів у вебінарах, семінарах, майстер-класах тощо.

Розглядалися під час співбесід і питання децентралізації бухгалтерії управління освіти і науки та можливість переходу керівника на контрактну форму роботи (наразі ці питання вивчаються). Озвучили керівники навчальних закладів і дати проведення звіту керівника перед громадськістю та творчого звіту закладу.

Керівництво управління освіти і науки, в свою чергу, закцентувало увагу керівників на естетичному облаштуванні центрального входу навчального закладу та прилеглої до нього території. Також, з метою висвітлення роботи керівника навчального закладу, було запропоновано розміщувати свої інформаційні матеріали на новоствореній «Сторінці керівника» на сайті УОН та ІМЦ.

За результатами співбесід керівниками навчальних закладів міста було висловлено думку про конструктивність у співпраці між міською владою, управлінням освіти і науки та навчальними закладами міста у напрямку створення комфортних умов перебування дітей у навчальних закладах.

Наступний крок в системі роботи управління освіти і науки буде практичним і передбачає він робочі зустрічі в закладах освіти.

Тетяна ВАЩУК, начальник управління освіти і науки

Про форми та методи роботи управління в ЗОШ № 9 м. Новограда-Волинського

/Files/images/ст керівника зош 9.jpg Управління школою – складний динамічний процес, який включає в себе визначення мети й постановку завдань, вивчення й аналіз існуючого рівня навчально-виховної роботи, пошуки шляхів удосконалення системи діяльності школи, ефективного використання засобів навчання і виховання, координацію зусиль всього педагогічного колективу й управлінського персоналу.

Цикл управління школою розпочинається з педагогічного аналізу роботи за попередній навчальний рік та оцінювання її ефективності. На основі аналізу підсумків попереднього періоду формуються головні завдання на новий управлінський цикл. Ця діяльність в ЗОШ № 9 розпочалась з засідання педагогічної ради 31 серпня 2016 року. На початку засідання директор школи Мельник В.К. привітав усіх присутніх з новим навчальним роком, побажав міцного здоров’я, творчих успіхів, здійснення всіх мрій і задумів.

Педагогічний колектив подякував учителю початкових класів Косміній В.С. за плідну, багаторічну працю на освітянській ниві, побажав цікавого життя на заслуженому відпочинку.

/Files/images/ст керівника зош 91.jpg Педагогічна рада розглянула наступні питання:

1.Моніторинг роботи школи за 2015/16 навчальний рік і завдання педагогічного колективу на 2016/17 навчальний рік відповідно до вимог Законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту».

2. Вибори секретаря педагогічної ради.

3. Затвердження річного плану роботи школи.

4.Про режим роботи школи й організацію харчування учнів.

5.Перевід учнів, які успішно пройшли навчальну практику у наступні класи.

6. Затвердження довгострокової виховної програми школи.

По першому питанню виступив директор школи. Він детально проаналізував роботу школи за минулий навчальний рік і познайомив з завданнями на наступний рік.

В обговоренні доповіді взяли участь усі керівники предметних комісій. Виступи були цікаві, змістовні, супроводжувалися презентаціями.

Віктор Мельник, директор ЗОШ №9


Педагогічний плейбек або ситуаційне навчання педагогів

Справжній учитель не тільки навчає учнів, але й сам постійно вчиться, удосконалюється, адже сучасний світ потребує нових підходів до організації освітнього процесу, навчання та виховання школяра, психологічної перебудови учителя до сприйняття сучасних педагогічних технологій. Ось і цього року на методичній нараді вчителі нашої школи знайомились із новою технологією, що називається педагогічний плейбек.

Педагогічний плейбек, або ситуаційне навчання педагогів, передбачає самопізнання, діалог, спілкування, відтворення побаченого, почутого, пережитого на загал, у колі однодумців, тих, хто виявляє бажання до розвитку своєї особистості. Методичною основою плейбеку є навчання особистості рефлексії свого життя, усвідомлення власних ресурсів для розвитку; для спільноти – це створення безпечного простору довіри, відчуття спорідненості, згуртування, соціальної та психологічної підтримки. І насам кінець, плейбек – це «театр глядацьких історій», де немає готових сценаріїв та відпрацьованих ролей, це театр імпровізації, де актори грають живі історії глядачів.

Алгоритм проведення плейбеку полягає у виборі реальної події, яка відбулася у житті глядача (в навчально-виховному процесі глядачем та оповідачем історії може бути учень, учитель, педагогічний або учнівський колектив) та миттєвому відтворенні цієї події, історії у сценічних діях акторами. Такий театр реальних історій і намагалися відтворити педагоги нашої школи під час грудневої методичної наради.

Кожен із глядачів (оповідачів історій), який протягом 2016 року був активним учасником міських педагогічних заходів (майстер-класів, семінарів, тренінгів, відкритих уроків), намагався емоційно відтворити побачене, почуте, опрацьоване; розповісти присутнім колегам про те, що взяв із собою в самоосвітній кейс та як застосує набуте у своїй власній професійній діяльності. Колеги-педагоги, в свою чергу, відтворювали почуте на прикладах власного досвіду, програвали педагогічні ситуації, дискутували.

Так, Степаницька С.С., відвідавши семінар-практикум учителів української мови у СШ №4, зосередила увагу присутніх на тому, яким повинен бути сучасний урок, наголосила на особливій складовій сучасного уроку - інформаційно-комунікаційних технологіях, а саме на використанні тематичних відеороликів, електронних конструкторів уроків, віртуальних бібліотек, мультимедійних презентаційних матеріалів (ауді-, відео-, фотофайлів).

Ознакою сучасного уроку є його інтегрованість. Інтегровані уроки формують в учнів цілісний світогляд про навколишній світ, активізують їх пізнавальну діяльності, підвищують якість засвоєння сприйнятого матеріалу, створюють творчу атмосферу в колективі учнів, виявляють здібності учнів та їх особливості; ефективно реалізують розвивально-виховні функції навчання. Саме цьому твердженню був підпорядкований виступ Алексійчук Т.В., учителя початкових класів. Чому інтеграція важлива? Бо всіляко сприяє сприйняттю молодшим школярем навколишнього світу цілісно.

Плейбек про засідання міського клубу «АКМЕ» на базі школи-інтернату презентувала Піголь І.В., учитель початкових класів. Мета виступу: дитина – це особистість, яку треба вчити, виховувати, плекати, оберігаючи від стресових ситуацій, особливо під час навчально-виховного процесу.

Відтворити побачене, почуте під час майстер-класів учителів-методистів на базі ІМЦ про роль домашніх завдань в початковій школі та важливість диференційованого підбору навчальних та тренувальних вправ намагалась Мойсук Н.О., учитель початкових класів. Діти приходять в школу з різними задатками, які з роками розвиваються в різноманітні здібності, нахили та вподобання. Місія вчителя – не загубити жодної дитини, дати кожній можливість розкрити все краще, закладене природою, сім’єю, школою. Для цього вчитель повинен знати кожного свого учня, цікавитись ним як особистістю, організувати роботу на уроці так, щоб кожному були створені сприятливі умови для виховання й навчання, залежно від його розумових здібностей, фізичного здоров’я та рівня розвитку. І саме диференціація як принцип навчання передбачає таку організацію роботи на уроці. Вона дає можливість знизити навантаження на учнів і підвищити мотивацію навчання, прискорити розвиток дитини добором відповідного навчального матеріалу та організацією виконання учнями самостійної роботи, необхідної для засвоєння даного матеріалу.

Своїми враженнями від участі у міських семінарах-практикумах з хімії (НВК) та фізики (ЗОШ №3) щодо проектної та дослідницької діяльності на уроках природничого циклу з присутніми колегами емоційно поділилися Скок Г.В. та Гром І. Л.

Про вміння знайти позитивне, корисне, цікаве, отримати задоволення від спілкування з однодумцями, майстрами своєї справи розповіла колегам Митюк О.П., відвідавши виїзний семінар учителів української мови у загальноосвітній школі с. Ярунь.

Свій педагогічний плейбек про те, як жити, мислити, працювати та вчити «по-новому» майстерно провела Гарбовська Л.Г., директор школи. Наша школа вступила в новий освітній проект «Інтелект України», який передбачає докорінні зміни в традиційній системі освіти. «Інтелект» – це навчання майбутнього. Кожен урок – поліфункціональний. Навчання відбувається на основі формування в учня компетенцій різних видів, які мають сприяти формуванню у школяра умінь та навичок жити, навчатися та працювати разом, у соціумі. Обов’язкова умова навчання за програмою «Інтелект» – це вміння якісно, свідомо та швидко читати. «Інтелект» - це найкращий досвід майстрів педагогіки та психології, це якісно підібраний дидактичний та методологічний інструментарій, це розумно навчені діти.

Нарада пройшла змістовно, цікаво. Усі залишились згодні з тим, що саме ми, учителі, виховуючи та навчаючи теперішні та майбутні покоління, повинні вміти неодноразово програвати свій власний педагогічний плейбек, який, ніби машина часу, дасть змогу проаналізувати, додати дійсно потрібне та відкинути зайве в організації освітнього процесу.

Любов Гарбовська, директор ЗОШ №2
Кiлькiсть переглядiв: 1423

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.